Błąd aktywacji iPhone’a/iPada po aktualizacji do iOS 9.3 – Apple radzi jak poradzić sobie z problemem

Marek Twejn   25 marca 2016

iphone6-ios9-activate-iphone-screen

Apple oficjalnie przyznało, że po aktualizacji niektórych starszych iPhone’ów i iPadów do iOS 9.3 występuje problem z aktywacją urządzenia. Firma wstrzymała wysyłanie aktualizacji do tych urządzeń i pracuje nad poprawką do iOS 9.3. Zamieściła też instrukcję możliwego rozwiązania problemu.

Według Apple, problem może dotyczyć iPhone’a 4S, 5 i 5s oraz wszystkich modeli iPada starszych niż Air 2. Po aktualizacji do iOS 9.3 wyświetlany jest ekran blokady aktywacji i nawet wprowadzenie poprawnego identyfikatora Apple ID oraz hasła nie pomaga zalogować się i aktywować urządzenia.

Firma przyznaje, że “w niektórych przypadkach podpowiedź widoczna na ekranie blokady aktywacji może nie być zgodna z bieżącym identyfikatorem Apple ID” i radzi, żeby  najpierw upewnić się, “że wprowadzone informacje dotyczące konta Apple ID są poprawne”:

  1. Zaloguj się w witrynie iCloud.com na komputerze. Skorzystaj z pomocy, jeśli nie pamiętasz swojego identyfikatora Apple ID lub chcesz wyzerować swoje hasło Apple ID.
  2. Otwórz Ustawienia i przewiń ekran do sekcji Moje urządzenia.
  3. Sprawdź, czy Twoje urządzenie jest wymienione w sekcji Moje urządzenia. Jeśli go nie ma, sprawdź wszystkie inne konta.

Jeśli nadal nie możemy się zalogować, wykonujemy następujące czynności w iTunes na komputerze:

  1. Podłącz telefon iPhone, iPada lub iPoda touch do komputera.
  2. Otwórz program iTunes. Upewnij się, że masz najnowszą wersję programu iTunes.
  3. Wybierz urządzenie. W programie iTunes powinien pojawić się ekran Aktywuj [nazwa urządzenia].
  4. Wprowadź swój identyfikator Apple ID i hasło, a następnie kliknij przycisk Dalej.

Innym sposobem rozwiązania problemu może być usunięcie blokady aktywacji po zalogowaniu się iCloud.com:

  1. Wyłącz urządzenie lub rozłącz je z siecią.
  2. Zaloguj się w witrynie iCloud.com za pomocą Apple ID i hasła.
  3. Otwórz aplikację Znajdź mój iPhone.
  4. Wybierz opcję Wszystkie urządzenia, a następnie wybierz swoje urządzenie.
  5. Kliknij opcję Usuń z konta. Jeśli nadal widzisz mapę w szczegółach urządzenia, ponownie wybierz opcję Wszystkie urządzenia, kliknij ikonę ikona Usuń obok urządzenia, a następnie kliknij opcję Usuń.
  6. Po pomyślnym skonfigurowaniu urządzenia ponownie zaloguj się w usłudze iCloud.

Jeśli to wszystko nie pomogło, należy się skontaktować ze działem wsparcia Apple.

Już niedługo powinna pojawić się poprawka do iOS 9.3 rozwiązująca problem.

BrydgeAir-klawiatura-ipad

Podłącz się do nas na Twitterze, Facebooku lub Google+ żeby nie przegapić żadnych informacji ze świata Apple.

Więcej o iOS 9.3:

Źródło: iMore, Apple Support

Codziennie nowy HOT DEAL na Apple!

Podłącz się do nas na Twitterze lub Facebooku, żeby nie przegapić żadnych informacji ze świata Apple.

Poprzedni post:

Następny post: