Mac zgarnia ponad 60% dochodów ze sprzedaży komputerów na świecie

by Tomek Czech on 3 listopada 2016

imac-macbook-pro

W swoim najnowszym wpisie na Asymco, Horace Dediu podaje ciekawe dane dotyczące światowego rynku komputerów i tego, jaki udział ma w nim Apple.

Według danych firmy analitycznej Gartner, Apple wspięło się na 5. miejsce wśród sprzedawców komputerów, a pod względem przychodów ze sprzedaży sytuuje się na 4. miejscu na światowym rynku.

mac-stats

Dediu zauważa jednak, że mimo udziału w rynku wynoszącego zaledwie 7,2%, firma z Cupertino zajmuje pierwsze miejsce pod względem dochodu ze sprzedaży komputerów, zgarniając ponad 60% wszystkich pieniędzy, które są do zarobienia na światowym rynku PC.

Jest to oczywiście zasługa legendarnych wysokich marż na produktach Apple – roczny przychód ze sprzedaży Maców to około 23 mld dol., z czego aż 5,5 mld dol. to zostający w kieszeni firmy z Cupertino zysk.

Dediu podaje, że Apple udało się utrzymać średnią cenę Maca na poziomie około 1200 dol. przez ostatnią dekadę! Tymczasem średnia cena komputerów innych firm obniżyła się w ciągu ostatnich 10 lat o połowę.

300x300-oslo

Maki są obecne na rynku od 32 lat, dłużej niż jakakolwiek inna marka komputerów osobistych.

Przeczytaj też: Sprzedaż nowego MacBooka Pro najwyższa w historii Apple.

Wszystko, co musisz wiedzieć o nowym MacBooku Pro

Więcej o MacBooku Pro 2016:

Posłuchaj najnowszego odcinka naszego podcastu – Nowy Pro, śmierć Aira i „przejściówki-gate”. 


Podłącz się do nas na Twitterze lub Facebooku żeby nie przegapić żadnych informacji ze świata Apple.

Źródło: Asymco

Tomek Czech

Tomek Czech

Założyciel i redaktor naczelny ThinkApple. Dziennikarz (dyplomowany!) i fotograf (kiedyś…). Współtworzył Biuletyn Fotograficzny, publikował m.in. w Gazecie Wyborczej, Polityce, Pozytywie. Kawałek serca zostawił w Barcelonie, a zdrowia w niemieckiej fabryce samochodów ciężarowych.
Twitter: @finicestfini
Tomek Czech

Link to our Facebook Page
Link to our Rss Page
Link to our Twitter Page
Link to our Youtube Page

Previous post:

Next post: