iPhone wyłącza Ci się na chłodzie? Zobacz co zrobić (aktualizacja)

by Mateusz Majewski on 13 listopada 2016

img_6976

Aktualizacja: Apple uruchomiło program bezpłatnej wymiany wadliwych baterii w iPhone’ach 6s, które wyłączają się niespodziewanie mimo tego, że bateria jest dalej naładowana. Jeśli problem dotyczy też Twojego telefonu, mimo że nie jest to iPhone 6s, warto zgłosić się do autoryzowanego serwisu Apple – jest szansa, że telefon zostanie naprawiony lub wymieniony na nowy.

Mi Air – tak Apple walczyłoby ze smogiem

***

Temat samoistnego wyłączania się iPhone’ów na zimnie przewija się już od kilku lat, lecz dopiero ostatnio roznosi się tak szerokim echem wśród użytkowników. Już kilkanaście dni po rozpoczęciu jesieni wiele osób raportowało nieoczekiwane restarty iPhone’a w warunkach, których większość z nas nie uznałaby nawet za zimowe. W tym wpisie dowiesz się o objawach świadczących o potencjalnej wadzie Twojego telefonu, krokach koniecznych do wymiany urządzenia oraz procedurach gwarancyjnych Apple.

berrolia

Objawy

Do mocniejszego zaznajomienia się z tym tematem doprowadziły przede wszystkim moje doświadczenia. iPhone 6s, którego kupiłem rok temu, w zasadzie od początku wyłączał się niespodziewanie na chłodzie. No właśnie, a co to właściwie oznacza chłód? Na swojej stronie Apple podaje, że temperatura, w której może działać iPhone to przedział od zera do trzydziestu pięciu stopni. zrzut-ekranu-2016-11-04-o-20-51-49Używanie telefonu w temperaturach spoza tego przedziału może skutkować wyłączeniem się urządzenia lub wyświetleniu komunikatu o konieczności schłodzenia/ogrzania telefonu. To nie powinno nikogo dziwić: wynika to z charakterystyki baterii litowo-jonowych oraz samej budowy iPhone’a.

Problem w tym, że w wielu przypadkach iPhone wyłącza się przy temperaturze wyższej niż 0 stopni. Najczęstszy scenariusz to ten, w którym przechowujemy telefon w kieszeni spodni lub kurtki (działanie iPhone’a ogranicza się wtedy do czuwania + ewentualnej obsługi programów w tle), a następnie wyjmujemy, by normalnie go użyć. W tym momencie iPhone wyłącza się po kilku(nastu) sekundach i prosi o podłączenie do prądu. Warto dodać, że dzieje się to raczej tylko, kiedy bateria naładowana jest poniżej 50%. Po ogrzaniu iPhone’a lub podłączeniu go do źródła zasilania telefon włącza się i pokazuje ten sam lub bardzo zbliżony stan baterii, co przed restartem.

Scenariuszy jest jednak więcej i pamiętajmy, że w zasadzie jakiekolwiek wyłączenie w temp. 0-35 stopni może świadczyć o wadzie telefonu.

Postępowanie i procedury Apple oraz oficjalnych sprzedawców

Jeśli telefon obejmuje roczna gwarancja Apple, to po zauważeniu problemu z iPhone’em, istnieją dwie potencjalne drogi na rozwiązanie go.

Pierwszą z nich jest bezpośredni kontakt z Apple za pomocą infolinii 00800-4411875. W tym przypadku pracownik wykona zdalną diagnozę urządzenia, która nie wykaże NIC, jeśli bateria w temperaturze pokojowej działa normalnie. Obsługująca nas osoba sprawdza bowiem żywotność baterii, bez możliwości zbadania układu zasilania sterującego energią w urządzeniu, czyli (nieoficjalnej jeszcze) przyczyny wyłączania się iPhone’ów na chłodzie.

300x300-oslo

Z tego względu poproszeni zostaniemy o wysłanie mailem do Apple informacji diagnostycznych bezpośrednio po wyłączeniu się urządzenia. Jest to o tyle bezsensowne, że zgodnie z zaleceniami pracownika na infolinii, by w jakikolwiek sposób zachować te informacje, 5 minut po zdarzeniu (i kliknięciu odpowiedniej kombinacji klawiszy w celu tymczasowego pre-zapisu na urządzeniu), telefon podłączyć należy do komputera! Zakładając, że większość z nas nie nosi komputera, kiedy wychodzi na dwór z iPhone’em, wydaje się to niewykonalne. Dodatkowo pamiętać należy, że z wiadomych względów, narzędzia Apple odrzucają informacje diagnostyczne z wersji beta iOS, więc aby na takie dane móc się powołać, zainstalowaną należy mieć wersję oficjalną.

Druga możliwość to zgłoszenie się do jednego z oficjalnych resellerów. W przypadku sieci iSpot sprzedawca sprawdził mojego 6s’a dokładnie tym samym narzędziem do diagnostyki, co osoba z infolinii Apple i stwierdził, jak łatwo się domyślić, brak wad. Po skontaktowaniu się z kolejnym resellerem, jakim był Cortland, urządzenia nie diagnozowano przy mnie, lecz spisano stwierdzone przeze mnie wady i zabrano iPhone’a do serwisu. Po kilku dniach dostałem odpowiedź:

cort

Moja przygoda skończyła się pomyślnie, a ja jestem już niemal pewien, że wady urządzeń wyłączających się na chłodzie nie da się stwierdzić bez dokładniejszej diagnozy serwisantów, nie tylko tej zdalnej.

Jeśli natomiast Waszego urządzenia nie obejmuje już roczna gwarancja Apple, to jeżeli iPhone zakupiony został w unii europejskiej, przysługuje Wam dwuletnia rękojmia na tym terenie. W tym przypadku jednak wymiana może odbyć się tylko poprzez sklep, w którym kupiliście sprzęt. Dodatkowo, jeśli iPhone kupiony został w sklepie stacjonarnym, zwykle do tego samego salonu zostaniecie poproszeni go odnieść.

Na zakończenie warto dodać, że jak mówiła osoba na infolinii, Apple pracuje nad tym problemem i zakładam, że jeśli wada obejmować będzie więcej egzemplarzy, za jakiś czas firma sama zdecyduje się uruchomić program wymiany dla urządzeń nawet po gwarancji. Osobiście nie zauważyłem podobnych problemów w iPhonie 7.

Posłuchaj najnowszego odcinka ThinkApple Podcast – „Dobre wieści z wszystkich frontów”.

Przeczytaj też:

Podłącz się do nas na Twitterze lub Facebooku żeby nie przegapić żadnych informacji ze świata Apple.

Mateusz Majewski

Mateusz Majewski

Apple-user od 2008 roku. Uwielbiam macOS i staram się być obiektywny. Kameruję i fotografuję. Windsurfing, żeglarstwo, podróże.
Twitter: @add_mean
Mateusz Majewski

Link to our Facebook Page
Link to our Rss Page
Link to our Twitter Page
Link to our Youtube Page
  • DeGrasse

    Dostałeś nowy w pudełku czy refrub?

    • Mateusz Majewski

      Nowy, gwarancja przedłużona również rok.

      • DeGrasse

        Rozumiem że pudełko, kabelki były w środku. Stare musiałeś oddać? Dzięki za odp.

  • Krystian Pakulski

    Ja tak miałem ostatnio. IP sam sie wyłączył. Ale mam telefon juz po gwarancji Apple.

  • Tom

    Mój jest 3 tygodnie po gwarancji, od tygodnia ma problemy…

    • MASAKRA

      Szybko dzwon na infolinie Apple z prośba o wyjątek serwisowy póki nie minie zbyt dużo czasu. Czym mniej minie po gwarancji tym lepiej.

      • woonski

        lepiej zadzwonić na infolinie apple czy kontaktować się bezpośrednio z Cortland? tydzień po gwarancji.

  • Thom

    Mi się coś takiego dzieje latem… w samochodzie… akurat telefon mam tak umieszczony, że dmucha bezpośrednio na niego klimatyzacja 🙂

  • Kamil

    Mateusz, czy jest jakaś opcja kontaktu z Tobą? np telefoniczna? mam ten sam problem, z tym, że dzisiaj skończyła mi się gwarancja i zleciłem również w tym dniu naprawę telefonu

  • woonski

    bez jaj. tydzień po gwarancji i to samo dzis.

  • placidus

    Przytrafiło mi się coś podobnego. Iphone 6s przy 20% baterii sam się wyłączał na chłodzie (5-12C). Masakra. Pierwsze co zrobiłem to telefon do działu obsługi klienta Apple. Pani zaoferowała test baterii oraz poinformowano mnie, że jeśli to nie padnięta bateria to przyczynną tego jest problem softwarowy i, że nad tym pracują…
    Ok, telefon do iDream (na szczęście jest w moim mieście). Tutaj było konkretnie. Tak wyglądała nasza rozmowa:
    „Dzień dobry, blah blah mój iphone wyłącza się kiedy jest chłodniej czy…”
    „Przepraszam, że przerywam, czy chodzi o iPhone 6s?”
    „Tak”
    „Znamy ten problem, proszę przynieść iPhona do nas”

    Póki co telefon na gwarancji, mam nadzieję, że pozytywnie rozpatrzą. Jeśli tak chyba go sprzedam i wezmę 5SE 🙂 Z nim nie ma problemów.

    • Infer

      Cortland wymienił po 2 dniach telefon na nowy, także polecam 😉

      • placidus

        Mi też wymienili na nowy 🙂 Mam wrażenie, że trzyma dłużej na baterii niż nowy poprzedni.

  • Kamil Lesiuk

    Mateuszu, możesz napisać w jaki dokładnie sposób opisałeś problem z wyłączaniem sie iphona, jak zgłosiłeś sie do cortland ?

    • baarti18

      Podbijam temat. Wybieram się w sobotę do Cortland i czeka mnie to samo. Chciałbym wiedzieć co im powiedzieć aby wymienili iPhone’a.

      • Infer

        Po prostu, że telefon wyłącza się na ujemnych temperaturach -1C, -2C, a nawet, gdy jest trochę cieplej.

  • Igor Adam Rączkowski

    Jak zakupiłem 6s w play w lipcu tego roku, gwarancja obejmuje tylko iSpot i play, czy Cortland też się zalicza?

    • Infer

      Możesz też oddać do Cortlanda

  • Boolvu

    Czy przyjmą mi na wyjątek iPhone z gwarancja skończona w październiku ?

  • Sibul

    Mój Iphone 6 ma tą samą wadę od 12 dni w naprawie. Wyłączał się jak było 0-9 stopni C i 50% baterii z tego co czytałem parę osób z iphone 6 ma ten sam problem coś czuje że wymiana serwisowa powinna objąć iphone 6 nie tylko 6S. Jest cała seria telefonów która ma te same problemy np. Nexusa 6P, Google Pixel, LG G5 to grubsza sprawa, a samsungi wybuchały 🙂

  • Jakub Urban

    Ja mam iPhone se i ten sam problem… dziś temperatura 4 stopnie trochę wiało a telefon przy próbie zrobienia zdjęcia i bateri 75% wyłączył się. To samo miałem iPhone 6

  • net

    mam to samo z 6 plus, niestety po rocznej gwarancji, a z rękojmi nie skorzystam, bo nie ja go kupiłem (mimo, że mam oryginalne dokumenty to Orange odmówiło przyjęcia ode mnie , musi być pierwotny właściciel , czekam na może jakaś akcję, jak z 6s.

  • Szymon Niemiec

    Jakie jest prawdopodobieństw
    o wymiany tefonu na nowy ?

  • drjudym

    Mam Iphone 6S 64GB kupiony w T-mobile w styczniu 2016. Zaktualizowalem do 10.2, od tego momentu zaczal przy 30% dziwnie sie wylaczac sporadycznie. Wrzucilem numer seryjny na strone programu apple dot nieoczekiwanych wylaczen. Moj telefon kwalifikuje sie do bezplatnej wymiany baterii. Jak myslicie, iSpot mi pomoze i wymienia, czy tylko pomagaja tym co kupili w Cortlandzie i w innych oficjalnych sklepach?

  • Weronika Z

    A co jeśli mam iPhona 5s kupionego w Stanach? Myślicie że jest jakaś szansa na wymianę baterii?

    • Tomek Czech

      Najlepiej skontaktować się z autoryzowanym serwisem i podać im nr seryjny.

  • Hubert Majewski

    Pytanie ?? Ma ktoś działający numer do ispot Poznan Stary Browar……mam ten ale cisza ??? 616670941 …..może jest jakiś inny ??

  • The ktoska

    iPhone 6s zakupiony w UK w marcu 2016.
    Wynieniono mi telefon na nowy w marcu 2017, tuż przed końcem gwarancji, a nastepnie w maju 2017. Obie wymiany miały miejsce w UK.

    Za pierwszym razem odesłano mnie do domu celem wyczyszczenia telefonu z danych i udowodnienia im, Ze Telefon sprawia problemy z nie softwarowych powodów. W marcu było tu już na tyle ciepło ze udało mi się to udowodnić zostawiajac telefon w lodowce, a po wyjęciu włączając latarkę i strzelając seryjnie zdjęcia .
    Telefon wymieniono w czasie drugiej wizycie w sklepie.

    Kiedy odwiedziłam sklep w maju mieli tam już program diagnostyczny . Pan zapytał mnie kiedy telefon się wyłączył pomimo ze stan baterii na to nie wskazywał , a potem znalazł skok na wykresie poziomu baterii i wyszłam z salonu z nowym aparatem.

    W obu przypadkach miałam pęknięta szybkę

Previous post:

Next post: