Apple twierdzi, że iOS 10.2.1 prawie całkowicie rozwiązał problem wyłączających się iPhone’ów 6 i 6s. Znamy przyczynę problemu

by Tomek Czech on 24 lutego 2017

Apple twierdzi, że aktualizacja iOS 10.2.1, która została udostępniona pod koniec stycznia, w dużym stopniu rozwiązała problem wyłączających się bez powodu iPhone’ów 6 i 6s.

W listopadzie Apple uruchomiło program wymiany wadliwych baterii w iPhonie 6s. Potem firma z Cupertino zapowiedziała, że dla dokładniejszego zbadania sprawy w jednej z kolejnych aktualizacji iOS zamieści specjalne narzędzie diagnostyczne, które zbierze dodatkowe dane o pracy baterii. Jeśli okazałoby się, że wina leży po stronie software’u, to problem zostałby naprawiony w następnej wersji iOS.

Wczoraj Apple ogłosiło, że to właśnie wersja 10.2.1 zawierała poprawkę, która rozwiązała problem dla większości użytkowników: według Apple, problem udało się rozwiązać na 80% iPhone’ach 6s i 70% iPhone’ach 6.

Mobile Vikings – najlepsza oferta no limit na rynku?

Firma z Cupertino twierdzi, że dane diagnostyczne pokazały, że od początku problem dotyczył „bardzo ograniczonej liczby urządzeń”.

Apple nieoficjalnie poinformowało kilka redakcji (m.in. TechCrunch, iMore), że problem leżał po stronie niektórych starszych baterii i systemu zarządzania energią – kiedy użytkownik wykonywał na iPhonie zadanie wymagające użycia maksymalnej mocy procesora, a w związku z tym nagłego zwiększenia poboru mocy, bateria ze względu bezpieczeństwa powodowała awaryjne wyłączenie telefonu. Błąd był więc możliwy do naprawienia przez aktualizację iOS naprawiającą system zarządzania energią w modelach 6 i 6s.

Apple poinformowało też, że dodało do iOS 10.2.1 ważna zmianę: jeśli telefon niespodziewanie się jednak wyłączy, to nie trzeba go już podłączać do prądu w celu ponownego uruchomienia – wystarczy zwykły restart.

Kilka dni po udostępnieniu iOS 10.2.1 pisaliśmy, że aktualizacja nie rozwiązała problemu – miały o tym świadczyć m.in. powiększający się o nowe wpisy wątek na oficjalnym forum Apple oraz informacje podawane przez Gordon Kelly z Forbes’a, który od dawna uważnie przyglądał się sprawie, i który dalej otrzymywał sygnały od użytkowników, że ich iPhone’y wyłączają się bez powodu.

My również otrzymywaliśmy od Was wiele sygnałów, że problem nie został rozwiązany. Ale to było zaledwie kika dni po pojawieniu się 10.2.1. Dajcie znać, czy coś się od tego czasu poprawiło.

Sprawdź, czy Twój iPhone kwalifikuje się do bezpłatnej wymiany baterii

thinkapple-300x300-dragonfly

Przeczytaj też:

Podłącz się do nas na Twitterze lub Facebooku żeby nie przegapić żadnych informacji ze świata Apple.

Źródło: iMore

Tomek Czech

Tomek Czech

Założyciel i redaktor naczelny ThinkApple. Dziennikarz (dyplomowany!) i fotograf (kiedyś…). Współtworzył Biuletyn Fotograficzny, publikował m.in. w Gazecie Wyborczej, Polityce, Pozytywie. Kawałek serca zostawił w Barcelonie, a zdrowia w niemieckiej fabryce samochodów ciężarowych.
Twitter: @finicestfini
Tomek Czech

Link to our Facebook Page
Link to our Rss Page
Link to our Twitter Page
Link to our Youtube Page
  • Mateusz

    Witam. Nowy iPhone 6S 32GB, iOS 10.2.1, bateria trzyma 6h w cwym tylko 2h w uzyciu. To jakis chory zart… Kompletnie wszystko wylaczone, lokalizacja, odswiezanie, tlo itd.. Codziennie rano telefon rozladowany a gdy ide spac ok 22-23 iPhone ma ok 75-80% baterii. Tragedia

Previous post:

Next post: