Problem z instalacją aktualizacji iOS, czyli jak wypisać się z programu beta-testów

by Dawid Olczak on 14 stycznia 2018

Podczas wrześniowej prezentacji iPhone’a X byłem niemal pewny, że nigdy nie stanę się właścicielem tego urządzenia. Głównym powodem mojej niechęci była oczywiście jego absurdalnie wysoka cena oraz notch, który wydawał mi się zwyczajnie mało funkcjonalny. Jednak podczas wizyty u jednego z autoryzowanych resellerów postanowiłem dać mu szansę i rzuciłem okiem na ten mały cud techniki. Dalszy rozwój wypadków być może już znacie – bez wahania sprzedałem swojego iPhone 8 Plus, którego zastąpiłem telefonem z przyszłości.

Po tygodniu używania iPhone’a X uważam, że wymiana była świetną decyzją, a jedyne czego żałuję to to, że nie zdecydowałem się na jego zakup już w dniu premiery.

Błąd

Jednak po początkowych zachwytach i 24-godzinnych testach, telefon już w drugim dniu użytkowania zaserwował mi błąd, z którym nigdy wcześniej nie miałem styczności i – prawdę mówiąc – nie do końca wiedziałem jak sobie z nim poradzić.

Po wyjęciu z pudelka iPhone X miał (jak się można spodziewać) zainstalowaną najnowszą (oficjalną) wersją iOS 11.2, lecz, nie wiedząc czemu, telefon sugerował mi upgrade sytemu do wersji 11.2.5 (beta 4), mimo iż nie miałem zainstalowanego profilu beta.

Oczywiście na poprzednim iPhone korzystałem z wersji beta sytemu, miałem jego kilka kopii zapasowych w iCloud, ale na iPhonie X postanowiłem korzystać tylko z finalnych wersji. Dlatego odtworzyłem wszystkie dane z backupu wykonanego na stabilnej wersji iOS, pomijając kopie utworzone na betach.

Próbowałem na kilka sposobów zasugerować urządzeniu, że 11.2.5 beta 4 to nieprawidłowe uaktualnienie, lecz wszystkie moje próby spełzły na niczym.

Rozwiązanie problemu

Ponieważ wyczerpałem wszystkie znane mi możliwości rozwiązania tego problemu, zamówiłem rozmowę telefoniczną z biurem obsługi Apple. Konsultant stwierdził, że przyczyny wystąpienia tego błędu nie są mu znane, ale na szczęście będzie w stanie mu zaradzić. Wystarczy, że zastosuję się do takiej instrukcji:

  1. Na stronie https://beta.apple.com/sp/betaprogram/unenroll klikamy w link „Leave Apple Beta Software Program”, tym samym zgadzając się na wypisanie się z programu publicznych beta-testów.
  2. Kolejną czynnością będzie sprawdzenie czy iPhone nie pobrał już wersji beta: Ustawienia -> Ogólne -> iPhone (pamięć). Jeśli takowy plik znajduje się w pamięci telefonu, trzeba go usunąć.
  3. Dodatkowo można udać się do Ustawień, kliknąć w miniaturkę swojego zdjęcia -> iCloud – Zarządzaj dyskiem -> Backup i usunąć wszystkie kopie zapasowe beta znajdujące się w iCloud.

Mam nadzieję, że moje doświadczenia oraz sposób rozwiązania problemu, którym postanowiłem się z Wami podzielić, pomogą Wam w przyszłości szybciej uporać się z podobnymi trudnościami, jeśli takie natraficie.

Przeczytaj też:

Podłącz się do nas na Twitterze lub Facebooku żeby nie przegapić żadnych informacji ze świata Apple.

Dawid Olczak

Dawid Olczak

Użytkownik sprzętu z nadgryzionym jabłkiem od 2010 roku. Miłośnik dobrej muzyki i książek fantasy, wieczny optymista od dziewięciu lat nieprzerwanie podróżujący po kraju.
Dawid Olczak

Link to our Facebook Page
Link to our Rss Page
Link to our Twitter Page
Link to our Youtube Page

Previous post:

Next post: