Wreszcie! Po latach oczekiwań doczekaliśmy się oficjalnej aplikacji Google Analytics na iOS. Dla mnie timing jest idealny, bo akurat kilka dni temu, po jednej z aktualizacji, przestała mi działać aplikacja Fast Analytics, której do tej pory używałem na iPhonie i iPadzie do obserwowania ruchu na Think Apple.
Google Analytics na iOS nie posiada zaawansowanych funkcji wersji webowej Analytics (z poziomu aplikacji nie można zarządzać funkcjami konfiguracji i ustawieniami konta, takimi jak tworzenie usług czy widoków, edytowanie celów i filtrów oraz zmienianie uprawnień), ale zapewnia szybki podgląd właściwie wszystkich potrzebnych nam danych, zaczynając od raportu o bieżącym ruchu na stronie (Na żywo/Real time), poprzez raporty o odbiorcach, pozyskiwaniu, zachowaniu i konwersjach.
Aplikacja jest bardzo przejrzysta, widok automatycznie dopasowuje się do rozmiaru wyświetlacza, nawigacja jest całkowicie dotykowa (nie wymaga klawiatury) i w miarę intuicyjna. Do aplikacji możemy też podpiąć kilka kont.
Na pierwszy rzut oka wydaje się, że oficjalna aplikacja Google zapewnia wszystko, czego potrzebujemy do szybkiego sprawdzenia najpotrzebniejszych danych z Analytics.
Google Analytics na iOS można pobrać za darmo z App Store.
Podłącz się do Think Apple na Twitterze, Facebooku lub Google+ żeby nie przegapić najnowszych informacji ze świata Apple.
Źródło: Apple Store, za 9to5Mac