W środę do App Store trafiła nowa wersja aplikacji mBanku. Program ma teraz odświeżony wygląd, prostszą nawigację i kilka nowych funkcji. Na ekranie początkowym znajdują się teraz wyłącznie kluczowe informacje i funkcje – takie jak saldo konta i karty kredytowej, a także możliwość wygenerowania kodu BLIK. Do całej reszty mamy dostęp po zalogowaniu.
W nowej aplikacji mBanku znajdziemy autorską funkcję tempa wydatków, która pomaga w prosty sposób kontrolować budżet. Program w prostej graficznej formie pokazuje czy w danym okresie bieżącego miesiąca wydajemy mniej czy więcej niż w tym samym czasie w ciągu ostatniego kwartału. Jeśli wskaźnik znajduje się na „zielonym” polu, mamy szansę zaoszczędzić, jeśli na „czerwonym” – powinniśmy pilnować dalszych wydatków.
Wraz z nową aplikacją, bank upowszechnia też mobilną autoryzację, czyli łatwiejszy, szybszy i bezpieczniejszy sposób potwierdzania operacji realizowanych w serwisie transakcyjnym. Cały proces odbywa się w aplikacji i nie wymaga dodatkowego oprogramowania. Jest to jeszcze bezpieczniejsza alternatywa dla popularnych dziś haseł SMS-owych i kodów jednorazowych.
W nowej aplikacji klienci znajdą też rozbudowany system powiadomień. Komunikaty można w dowolny sposób skonfigurować – np. aby uzyskać informacje o przelewach przychodzących na rachunek, rozliczeniach transakcji kartowych czy propozycjach płatności.
mBank wspiera standard płatności mobilnych BLIK, uzupełniając tę usługę o natychmiastowe płatności w internecie – nowa funkcja BLIK OneClick polega na zapamiętaniu urządzenia mobilnego, sklepu internetowego lub przeglądarki w aplikacji mobilnej banku. Dzięki temu w trakcie zakupów on-line z wykorzystaniem BLIKA nie trzeba każdorazowo przepisywać kodu BLIK. Aby zapłacić za zakupy, wystarczy jedno kliknięcie i zatwierdzenie płatności kodem PIN w swoim telefonie.
Klienci mBanku, którzy są użytkownikami Androida mogą teraz płacić przy użyciu Android Pay.
Według statystyk serwisu PRNews.pl, mBank jest największym bankiem mobilnym w Polsce – na koniec 2016 r. miał najwięcej aktywnych użytkowników aplikacji mobilnej (854 tys.). Według tego samego źródła, mBank może się też poszczycić największym odsetkiem klientów korzystających z banku w komórce (29,8 proc. wśród ogółu klientów).
Podłącz się do nas na Twitterze lub Facebooku żeby nie przegapić żadnych informacji ze świata Apple.
Źródło: mBank