Według nieoficjalnych informacji uzyskanych przez Jacka Uryniuka z Cashless, Apple Pay wystartowało w Polsce bardzo dobrze -w ciągu pierwszego dnia usługę aktywowało kilkadziesiąt tysięcy użytkowników. Uryniuk zaznacza, że “to szacunki na podstawie informacji szczątkowych i nieoficjalnych, ale pozyskanych z wiarygodnych źródeł”.
Według naczelnego Cashless:
(…) tylko w ciągu kilku pierwszych godzin od udostępnienia takiej możliwości, swoje karty do Apple Pay dodało ok. 3 tys. klientów Pekao. Podobną liczbę odnotował mBank, ale tylko dla kart jednej z dwóch organizacji płatniczych. Natomiast w ciągu pierwszych 24 godzin klienci mBanku mieli dodać do Apple Pay nawet dwa razy więcej kart niż w ciągu pierwszej doby dodali do portfela Google Pay (wcześniej Android Pay). Przypomnę, że gdy w kwietniu ubiegłego roku mBank wprowadził Google Pay, pierwszego dnia z usługi tej zaczęło korzystać 9 tys. jego klientów.
Zatem jeśli wziąć pod uwagę jedynie te dwa banki, klientów, którzy już pierwszego dnia aktywowali Apple Pay powinno być ponad 20 tys. A usługę zaoferowało osiem banków (plus T-Mobile Usługi Bankowe, obsługiwane przez Alior Bank). Uryniuk zakłada więc, że “wszystkie razem po pierwszym dniu od udostępnienia Apple Pay miały 30-40 tys. klientów korzystających z tego rozwiązania”.
Dla porównania Google Pay po pierwszych czterech miesiącach działania w Polsce miało ok. 25 tys. użytkowników. Z tym, że zasięg płatności Google’a był wówczas ograniczony do klientów tylko trzech instytucji, a więc Aliora, BZ WBK i T-Mobile Usług Bankowych.
Start Apple Pay należy więc ocenić jako bardzo dobry.
Masz pytania dotyczące Apple Pay? Sprawdź nasz kompletny przewodnik: Jak używać Apple Pay – wszystko, co musisz wiedzieć
Więcej o Apple Pay w Polsce:
Podłącz się do nas na Twitterze lub Facebooku żeby nie przegapić żadnych informacji ze świata Apple.
Źródło: Cashless