th

Uszkodzenie iPhone’a: naprawiać czy kupić nowy sprzęt? Jakie cechy musi posiadać skuteczny i szybki serwis Apple? Wyjaśnia ekspert z iDoit

Autorem poradnika jest ekspert z serwisu Apple – iDoit.

***

Uszkodzenie iPhone’a niewątpliwie może nas zaboleć, głównie pod względem materialnym. Nie chodzi wyłącznie o same koszty naprawy – wiele osób wykorzystuje telefon do codziennej pracy i jego utrata może skutkować zmniejszeniem efektywności, czy też w ogóle uniemożliwi im wykonywanie swoich obowiązków.

Inną kwestią jest fakt, że naprawy telefonów od Apple nie należą do najtańszych, bo i sam sprzęt swoje kosztuje. Warto zatem wiedzieć, co zrobić, aby zapobiegać uszkodzeniom, czy też jakie kroki podjąć, kiedy już do takowego dojdzie.

Zasada pierwsza: nie panikuj!

Jeśli w Twoim iPhonie pęknie szybka, np. w wyniku upadku, to najważniejsze, żeby nie panikować. Jest to jedno z najczęstszych uszkodzeń i w profesjonalnym serwisie Apple specjaliści są w stanie wymienić szybkę nawet w 20 minut.

Co w przypadku zalania telefonu? Na pewno odpuść sobie wkładanie go do ryżu czy też suszenie na kaloryferze, myśląc, że nagle zadziała. Być może w sporadycznych przypadkach faktycznie tak się stanie, ale i tak nie będzie pewności, czy w środku nie ma pozostałości wody.

Pod żadnym pozorem nie podłączaj telefonu do ładowania, ponieważ znajdująca się w środku woda może zrobić spięcie i bezpowrotnie uszkodzić Twojego iPhone’a.

Najczęstsze przyczyny usterek iPhone’a

Przyczyn uszkodzeń może być wiele. Na podstawie naszego doświadczenia oraz problemów klientów odwiedzających nasz serwis Apple iPhone – iDoit, możemy powiedzieć, że zazwyczaj jest to pęknięta szybka. Wystarczy chwila nieuwagi, aby uszkodzić telefon i skutecznie pozbawić się możliwości korzystania z iPhone’a.

Dzieje się tak zwłaszcza właśnie w okresie wakacyjnym, kiedy świetnie bawimy się na plaży czy w górach. Robimy zdjęcia, kręcimy filmy i zazwyczaj na chwilę tracimy cenną uwagę, a wtedy telefon może się np. wyślizgnąć z dłoni i upaść na kamienistą ścieżkę.

Podobnie jest w przypadku górskiej wspinaczki, kiedy to niezabezpieczony iPhone wypada z kieszeni i ląduje kilka metrów niżej.

Na forach sprzętowych nie brakuje też głosów rozpaczy tych, którzy przez przypadek weszli do jeziora z iPhonem w kieszeni i niestety doznał on mocnego zalania.

Jesteśmy tylko ludźmi, dlatego nie ma sensu się obwiniać, tylko jak najszybciej znaleźć fachowy serwis, w którym Twój telefon zostanie przywrócony do dawnej świetności.

Naprawy pogwarancyjne: naprawiać czy kupić nowy sprzęt?

Na swoje produkty Apple daje 12 miesięcy gwarancji, podczas gdy inni producenci przeważnie 24 miesiące. Zatem wielu użytkowników po uszkodzeniu iPhone’a zastanawia się nad tym, czy wydawać pieniądze na naprawy pogwarancyjne, czy może już lepiej doinwestować w nowy sprzęt.

Tymczasem w zdecydowanej większości przypadków warto oddać telefon do serwisu. Może się okazać, że za zaledwie ułamek ceny nowego telefonu nadal będziesz mógł bez problemów korzystać ze swojego dotychczasowego iPhone’a.

Skuteczny i szybki serwis Apple: jakie cechy musi posiadać?

Obecnie na rynku nie brakuje punktów serwisowych, które pomogą Ci łatwo i szybko naprawić iPhone’a i przywrócić go pełnej sprawności. Niemniej jednak i tutaj czeka na Ciebie kilka pułapek.

Przede wszystkim, nie każdy serwis Apple gwarantuje należytą jakość świadczonych usług oraz używanych podzespołów. Wiele z nich opiera swoją działalność na najtańszych elementach. Mimo że ostatecznie koszty wymiany szybki w iPhonie i innych napraw telefonu będą niższe, to z pewnością po jakimś czasie zauważysz pierwsze mankamenty związane z montażem nieoryginalnych podzespołów.

A to ekran nie będzie reagował poprawnie na dotyk, a to znowu telefon samoczynnie się wyłączy w najmniej spodziewanym momencie — to tylko niektóre problemy użytkowników, które pojawiają się po kiepskiej jakości naprawach.

Czy warto oszczędzać na naprawie?

Zdajemy sobie sprawę z tego, że naprawa iPhone nie należy do najtańszych, szczególnie kiedy mówimy o oryginalnych podzespołach i fachowo wykonanej usłudze. Jednak, jeśli zależy Ci na tym, aby telefon nadal doskonale Ci służył i bez problemów robił to, co do niego należy, to nie obejdzie się bez profesjonalnego serwisu Apple.

Takiego, który podchodzi do napraw kompleksowo, rzetelnie i bez półśrodków.

Niestety, w internecie nietrudno jest natknąć się na opinie osób, które skorzystały z tanich opcji serwisu i mocno tego pożałowały. Zdecydowanie przyznają, że drugi raz woleliby wydać więcej, ale za to cieszyć się sprawnym sprzętem, bez dodatkowych problemów.

Potrzebujesz fachowej pomocy serwisu iPhone’a?

Jeśli uszkodziłeś swój telefon na wakacyjnym wyjeździe lub nagle, podczas codziennej pracy odmówił posłuszeństwa, to nasz serwis Apple iPhone – iDoit jest do Twojej dyspozycji!

Dokonamy szybkiej diagnozy problemu i zalecimy najlepsze rozwiązanie pod względem naprawy urządzenia. Zależy nam na tym, abyś mógł używać go ponownie jak najszybciej.

Nasze lokalizacje: Serwis Apple Wrocław, Serwis Apple Warszawa, Serwis Apple Łódź.

***

Artykuł powstał we współpracy z iDoit.

Uszkodzenie iPhone’a: naprawiać czy kupić nowy sprzęt? Jakie cechy musi posiadać skuteczny i szybki serwis Apple? Wyjaśnia ekspert z iDoit was last modified: sierpień 15th, 2018 by Redakcja
Disqus Comments Loading...
SHARE
Opublikowane przez
Redakcja