Spora część klientów, zamiast pisania maili lub korzystania z infolinii resellera, woli kontakt z serwisantem i bezpośrednią możliwość przedstawienia mu usterki lub zasięgnięcia porady odnośnie swojego sprzętu. Choć mało kto o tym wie, większość autoryzowanych serwisów Apple umożliwia takie spotkania. Umówienie się jest wyjątkowo proste, a korzyści, jakie płyną z takiej wizyty są nieograniczone.
Zanim udasz się do któregokolwiek z punktów, warto sprawdzić, czy odpowiedzi na nurtujące Cię pytania nie znajdują się na stronie producenta. Wsparcie Apple, bo o nim mowa, to prawdziwe kompendium wiedzy.
Oprócz bazy informacji na temat poszczególnych produktów lub usług, znajdziesz tam również listę pogwarancyjnych programów lub możliwość zweryfikowania przysługującej gwarancji.
Jeśli mimo wszystko nie znalazłeś odpowiedzi na Twoje pytanie, umów się na wizytę poprzez Kontakt ze wsparciem Apple.
Nastąpi przekierowanie na kolejną podstronę, gdzie uzyskasz możliwość kontaktu telefonicznego (włącznie z zaplanowaniem połączenia) lub zgłoszenia produktu do naprawy. Po zaznaczeniu drugiej opcji zostaniesz poproszony o wybranie produktu, którego będzie dotyczyła konsultacja, a następnie o doprecyzowanie usterki.
Przykładowe tematy, które mogą zostać wybrane dla poszczególnych produktów:
Mac:
– Uruchamianie lub zasilanie
– Problemy ze sprzętem
– Internet i łączność
iPhone/iPad:
– Naprawy i uszkodzenia fizyczne
– Bateria i ładowanie
– Łączność
Apple Watch:
– Bateria, zasilanie i ładowanie
– Zestawianie w parę i łączność
– Zdrowie i fitness
AirPods:
– Konfiguracja i obsługa
– Zestawianie w parę i łączność
– Zgubione lub zaginione słuchawki AirPods
Do niektórych wybranych przez Ciebie tematów mogą pojawić się pytania pomocnicze, które mają za zadanie doprecyzować charakter problemu. Im lepiej określisz jego kategorię, tym lepiej i szybciej pracownik infolinii Apple lub osoba obsługująca Cię w serwisie będzie mogła udzielić pomocy.
W przypadku zaznaczenia opcji „Naprawy i uszkodzenia fizyczne” konieczne będzie doprecyzowanie usterki: Ekran jest pęknięty, Uszkodzenie na skutek działania płynów lub wody, Nie można zablokować lub odblokować telefonu lub na przykład Problem z połączeniem Bluetooth lub zestawieniem w parę.
Przedostatnim etapem jest wybór sposobu, w jaki chcesz uzyskać pomoc. Celem umówienia się na konsultację, wybierz „Przyniesienie do naprawy”, a następnie zaloguj się swoim Apple ID. Po prawidłowym podaniu loginu i hasła uzyskasz możliwość wyboru dowolnego miasta, a następnie serwisu, do którego chcesz się udać.
Dostępne terminy wyświetlą się po wybraniu konkretnej lokalizacji. Po kliknięciu na preferowaną godzinę, zostaniesz automatycznie zapisany na konsultację oraz otrzymasz potwierdzenie wizyty drogą mailową.
Korzystanie z tej możliwości jest nieocenione zwłaszcza podczas wymiany baterii w iPhone’ach, czyli najpopularniejszego ostatnimi czasy rodzaju naprawy. Autoryzowane serwisy Apple świadczą takie usługi bez konieczności oddania sprzętu do serwisu, oczywiście po uprzednim umówieniu się na wizytę. Przed udaniem się do wybranego punktu, warto skontaktować się mailowo, aby potwierdzić, czy dany serwis posiada na stanie baterię do twojego modelu iPhone’a i jest w stanie wykonać naprawę „od ręki”.
Przeczytaj też: Masz problem z baterią w iPhonie? Wymień ją do końca roku – od stycznia 2019 zapłacisz więcej.