Inteligentne zegarki to w ostatnim czasie bardzo gorący towar, ale mało kto pomyślałby, że aż tak. 61% wzrost sprzedaży w ciągu 12 miesięcy (listopad 2017 – listopad 2018) i 51% wyższe przychody niż w poprzednich 12 misiącach – to osiągnięcia rynku smartwatchy. Apple pozostaje bardzo wyraźnym liderem tego segmentu – wynika z najnowszego raportu NPD.
Wprawdzie Apple nie podaje informacji o ilości sprzedanych Apple Watchy, jednak analitycy robią w tej kwestii dobrą robotę.
Jak podaje NPD, rynek smartwatchy ma się wyśmienicie, a napędzany jest przede wszystkim przez Apple Watcha. Przychód ze sprzedaży smart zegarków wyniósł w 2018 r. około 5 miliardów dolarów, co stanowi wzrost o ponad 50% w stosunku do poprzedniego okresu.
Z całej tej kwoty około 88% zgarnia trójka liderów branży, czyli Apple, Samsung i Fitbit. Wśród nich bardzo wyraźny prym wiedzie Apple, które według analityka Neila Cybarta, w 2018 r. Apple sprzedało 24 mln Apple Watchy.
Nie ma co prawda szczegółowych danych dotyczących Polski, ale w Stanach Zjednoczonych już 16% pełnoletnich osób posiada smartwatcha (w 2017 r. było to 12%). Wśród osób w przedziale wiekowym 18-34 lata jest już 23% posiadaczy inteligentnych zegarków.
Jako przyczyny tak dynamicznego rozwoju branży elektroniki ubieralnej analitycy wymieniają przede wszystkim wyposażenie zegarków w funkcje monitorowania stanu zdrowia użytkownika oraz możliwość kontrolowania automatyki domowej, która również przeżywa niesamowity okres rozwoju.
Podczas podsumowania finansowego ostatniego kwartału Tim Cook zdradził, że przychody z urządzeń ubieralnych (do których zaliczany jest Apple Watch oraz słuchawki AirPods i produkty Beats) wzrosły w tym okresie aż o 50%.
Analitycy prognozują, że w kolejnych latach rynek smartwatchy będzie przeżywał dalszy dynamiczny rozwój.