th

5 najczęstszych usterek sprzętu Apple, które nie podlegają gwarancji

Na wszystkie sprzęty Apple udzielana jest roczna gwarancja Apple. Dodatkowo, w ramach polskiego prawa konsumenckiego, w przypadku towaru wadliwego możemy zgłosić roszczenie do dwóch lat od daty zakupu. Gwarancja ta jest jednak ograniczona praktycznie tylko do wad fabrycznych i większość usterek nie podlega gwarancji. Przyjrzyjmy się pięciu najpopularniejszym z nich.

Usterki sprzętu Apple nie podlegające gwarancji

1. Części, które zużywają się z upływem czasu, takie jak baterie lub powłoki ochronne ekranu, chyba że uszkodzenia powstały w wyniku wad materiałowych lub wad wykonania.

Nie liczmy więc na to, że po roku wymienimy sobie w ramach gwarancji baterię w iPhonie na nową, tylko dlatego, że stara nie zapewnia już maksymalnej wydajności (kondycję baterii możemy sprawdzić w Ustawienia -> Bateria). Baterie litowo-jonowe zużywają się z czasem, co – jak podkreśla Apple – jest naturalnym procesem i w związku z tym bateria nie podlega wymianie gwarancyjnej, jeśli nie posiada wady materiałowej czy produkcyjnej.

Podobnie sprawa wygląda w przypadku powłoki oleofobowej chroniącej ekran iPhone’a przed pozostawianiem przez użytkownika widocznych odcisków palców. Jej zużywanie też jest naturalnym procesem postępującym wraz z upływem czasu, więc nie możemy liczyć na to, że np. po roku wymienimy w ramach gwarancji ekran iPhone’a, bo będzie na nim widać więcej odcisków palców niż bezpośrednio po zakupie.

2. Drobne uszkodzenia, w tym zadrapania, wgniecenia lub pęknięcia plastikowych elementów portów. 

Jeśli ekran iPhone’a porysuje się w pierwszych dniach od przysłowiowego już niemal “samego patrzenia na niego”, to oczywiście możemy założyć, że posiada jakąś wadę materiałową lub wykonania i powinniśmy zgłosić sprawę do serwisu w ramach gwarancji.

Natomiast zdecydowanie nie podlegają gwarancji uszkodzenia mechaniczne, jak wgniecenia spowodowane upadkiem czy zadrapania spowodowane tarciem innych przedmiotów w obudowę lub ekran urządzenia. Dlatego upewniajmy się zawsze, że w kieszeni torbie lub plecaku, w którym przenosimy iPhone’a, iPada czy MacBooka nie ma twardych przedmiotów z ostrymi krawędziami.

3. Uszkodzenia powstałe w wyniku używania produktu z produktem osoby trzeciej lub z produktem, który nie jest zgodny ze specyfikacjami produktu Apple.

Tutaj przykładem może być uszkodzenie powłoki ochronnej ekranu przez używanie nieodpowiednich środków, np. czyszczenie zbyt mocnymi środkami chemicznymi. Albo używanie nieodpowiednio skonstruowanego etui, które spowoduje delikatne uszkodzenie urządzenia (np. porysuje je).

Apple ściśle określa, jak czyścić i w jaki sposób użytkować ich produkty z akcesoriami firm trzecich. Specyfikacje dla wszystkich produktów firmy z Cupertino dostępne są na stronie apple.com w zakładce “Specyfikacje techniczne”.

4. Uszkodzenia powstałe w wyniku wypadku, nadużycia, nieprawidłowej eksploatacji, kontaktu z cieczą, pożaru, trzęsienia ziemi lub innych przyczyn zewnętrznych. 

Tutaj sprawa jest jasna i znana większości użytkowników – Apple nie uzna nam reklamacji zalanego cieczą sprzętu. Stopień wodoodporności iPhone’ów rośnie z roku na rok, ale firma wyraźnie podkreśla, że choć ich smartfon jest odporny na zachlapania czy nawet krótkie zanurzenia, nie jest przeznaczony do używania go pod wodą, więc nie powinniśmy go używać np. jako kamery rejestrującej nasze podwodne eskapady (zwłaszcza na dużych głębokościach).

Z pożarem też sprawa nie budzi chyba wątpliwości – spalony np. w pożarze domu/auta MacBook czy iPhone nie podlega oczywiście gwarancji – żaden producent nie uzna nam reklamacji z powodu uszkodzenia powstałego z przyczyn niezależnych od niego.

5. Uszkodzenia powstałe w wyniku samodzielnych modyfikacji sprzętu. 

Każdy produkt Apple to niezwykle złożone pod względem technicznym urządzenie, bardzo trudne do samodzielnej naprawy czy modyfikacji. Znajdują się jednak osoby, które z chęci oszczędzenia pieniędzy nie decydują się na oddanie go w ręce specjalistów w przypadku jakiejś awarii, tylko decydują się na samodzielną naprawę. Pamiętajcie, że nietrudno wtedy o spowodowanie dodatkowej usterki, która nie będzie podlegała już gwarancji.

Na kłopoty – iClinica

Wszystkie usterki sprzętu Apple, które nie podlegają gwarancji, naprawisz w iClinica.

iClinica to profesjonalny serwis zajmujący się naprawą sprzętu elektronicznego, głównie Apple, od 2009 r. na terenie całej Polski. Ich serwisy znajdują się w Poznaniu (serwis Apple Poznań), Warszawie, Krakowie (serwis Apple Kraków), Wrocławiu oraz Bydgoszczy (wkrótce jest otwarcie kolejnych).

Ale z usług iClinica można skorzystać z dowolnego miejsca w Polsce – wystarczy zamówić bezpłatnego kuriera, który odbierze sprzęt z naszego domu czy miejsca pracy i bezpłatnie dostarczy go nam po naprawie (płacimy wyłącznie za usługę naprawy).

iClinica serwisuje smartfony, tablety oraz komputery w ramach czynności pogwarancyjnych. Specjalizuje się w urządzeniach mobilnych marki Apple – iPhone, iPad i MacBook.

Naprawy pogwarancyjne obejmują:

  • wymianę wyświetlacza
  • wymianę baterii
  • wymianę/regenerację głośników
  • wymianę/regenerację złącza ładowania
  • wymianę kamery przedniej i tylnej…

… oraz wiele, wiele innych.

iClinica znana jest z profesjonalnej obsługa, krótkich czasów naprawy i dostępność oryginalnych podzespołów. Na każdą naprawę udziela gwarancji od 3 do 7 miesięcy.

W każdym salonie możemy liczyć na wygodny fotel, gazety do poczytania, WiFi i poczęstunek.

Więcej informacji o usługach oferowanych przez iClinica znajdziecie na ich oficjalnej stronie.

***

Tekst powstał przy współpracy z iClinica.

5 najczęstszych usterek sprzętu Apple, które nie podlegają gwarancji was last modified: sierpień 31st, 2020 by Redakcja
Disqus Comments Loading...
SHARE
Opublikowane przez
Redakcja