Firma analityczna Display Supply Chain Consultants podsumowała sprzedaż laptopów z „zaawansowanymi ekranami” w ubiegłym roku. Okazuje się, że w 4. kwartale 2021 r. sprzedało więcej MacBooków Pro z wyświetlaczami miniLED niż wyniosła całkowita sprzedaż laptopów z ekranami OLED wszystkich innych marek razem wziętych.
MacBook Pro z ekranem miniLED o przekątnej 14 cali stanowił 28% całkowitej sprzedaży laptopów z “zaawansowanymi wyświetlaczami”, natomiast większy, 16-calowy model zebrał 26% tego rynku. Łącznie dało to 54% sprzedaży, przy 46% sprzedaży laptopów innych marek z ekranami OLED.
Według analityków, wprowadzając MacBooki Pro z ekranami miniLED Apple przyczyniło się znacząco do ogromnego rozwoju sprzedaży “laptopów z zaawansowanymi wyświetlaczami”, która po premierze nowych laptopów z Cupertino wzrosła o 300% (kwartał do kwartału).
Eksperci przewidują, że podobny trend utrzyma się w tym roku i Apple zgarnie około 40% całkowitej sprzedaży laptopów z ekranami miniLED lub OLED, co dla firmy z Cupertino przełoży się na około 56% całkowitego przychodu z tego rynku.
Według najnowszych doniesień w 2022 r. nie zobaczymy jednak nowych laptopów Apple z ekranem miniLED – nowy MacBook Air, którego premiera spodziewana jest jesienią, ma być nadal wyposażony w ekran z podświetleniem LED (w technologii IPS), natomiast nowe wersje MacBooków Pro 14” i 16” pojawią się dopiero w 2023 r.
Obecne modele MacBooków Pro 14” i 16” można obecnie kupić w mocno obniżonych cenach: