Trudno w to uwierzyć, ale od mojej fotorelacji z otwarcia największego iSpot w Polsce minęło już ponad 7 lat. Co ciekawe jednak, od kilku dni w tym samym lokalu w warszawskiej Westfield Arkadia odwiedzić możemy zupełnie przeprojektowany salon, z nowym statusem – Apple Premium Partner.
Warszawski salon iSpot jako pierwszy spośród wszystkich autoryzowanych sprzedawców Apple otrzymał certyfikację Premium Partner, co wiązało się z koniecznością implementacji kilku zmian w funkcjonowaniu sklepu.
Przede wszystkim, jak wspomniałem na początku, salon został gruntownie przeprojektowany. W przeciwieństwie do wytycznych dla Premium Resellerów, ważne produkty, jak MacBooki i iMaki zostały umieszone na środku salonu, a lokal ogólnie zmienił się również stylistycznie.
Interesującą nowością jest wyodrębnione miejsce przeznaczone na szkolenia. Na wzór oficjalnych sklepów Apple, w iSpotach ze statusem Premium Partner odbywać się będą otwarte warsztaty i szkolenia prowadzone przez przygotowanych do tego pracowników.
Bardzo istotne jest to, że nowy układ salonu i nowy rodzaj mebli pozwalają na jeszcze lepszy dostęp do produktów i obsługę osób z niepełnosprawnością ruchową.
Jeszcze lepiej zapowiada się kwestia obsługi serwisowej. Sklep z odznaczeniem Premium Parner zapewnia autoryzowany serwis Apple na miejscu, co z pewnością przyspieszy diagnozę i ogólny czas napraw urządzeń.
Jak dowiedziałem się od przedstawicieli iSpot, dla klientów powinen dostępny być także konsjerż, zapewniający wsparcie serwisowe i podstawową diagnozę problemów z urządzeniami. Czyżby pierwszy w Polsce “Genius Bar”…?
W iSpot Apple Premium Partner w Westfield Arkadia przewidziano także obsługę klientów biznesowych, ponieważ specjalnie do tego celu wydzielone zostało małe pomieszczenie na tyłach salonu.
Z okazji otwarcia zmodernizowanego salonu, na pierwszych klientów czekały dwa dni konkursów i warsztatów o tematyce Apple.
Zanim jednak w piątek 26 maja odbyło się oficjalne otwarcie, dzień wcześniej iSpot zaprosił do nowego salonu prasę oraz wszystkich zaangażowanych w start nowego salonu.
Podczas nieoficjalnego, czwartkowego eventu, miałem okazję zadać kilka pytań przedstawicielom iSpotu. Pierwsze z nich dotyczyło planów na kolejne lata. Okazuje się, że warszawski salon ma być jedynie premierowy, a w przyszłości powinniśmy spodziewać się następnych iSpot Apple Premium Partner. Na razie pewne jest powstanie co najmniej jednego dodatkowego salon, jednak niezależnie od kolejnych otwarć, ten w Westfield Arkadia pozostanie największym.
Warto dodać, że sieć salonów iSpot rozrośnie się w ciągu najbliższych 12 miesięcy na wyjątkową skalę, bo na początku kwietnia dowiedzieliśmy się oficjalnie o przejęciu firmy Cortland przez iSpot, a wraz z nią wszystkich 16 lokali.
Poniżej, zgodnie z tradycją, kilka zdjęć z uroczystego otwarcia pierwszego w Polsce iSpot Premium Partner.