Przed rokiem Apple uruchomiło w Polsce swój program samodzielnej naprawy iPhone’ów i Maców – Self Service Repair. Wczoraj udostępniło go dla kolejnych swoich sprzętów – iPhone’ów 15 i Maców z chipem M2. Uruchomiło też nowe narzędzie diagnostyczne.
Program Self Service Repair pozwala na wypożyczenie lub zakup oryginalnych komponentów iPhone’a czy Maca oraz narzędzi potrzebnych do samodzielnej naprawy najczęstszych usterek lub wymiany baterii w tych urządzeniach.
W ofercie sklepu Self Service Repair Store jest kilkaset różnych części i narzędzi oraz instrukcje naprawy. Klienci “znający się na naprawie urządzeń elektronicznych” mogą sami reperować swoje urządzenia i korzystać z tych samych instrukcji, części i narzędzi, których używają specjaliści w sklepach Apple Store i autoryzowanych serwisach Apple.
Wczoraj Apple ogłosiło dodanie do programu wszystkich czterech modeli iPhone’a 15 i wiele modeli Maca z czipem M2, w tym dla 14- i 16‑calowego MacBooka Pro, 15‑calowego MacBooka Air, Maca mini, Maca Pro i Maca Studio.
W Stanach Zjednoczonych firma z Cupertino udostępniła też nowe narzędzie – Diagnostics, opracowane specjalnie na potrzeby programu Self Service Repair. Jest ono przeznaczone dla użytkowników posiadających wiedzę i doświadczenie w zakresie naprawy urządzeń Apple.
Podczas sesji Apple Diagnostics klienci mają takie same możliwości, co Autoryzowane Serwisy Apple czy niezależni dostawcy usług naprawczych – mogą przetestować urządzenia pod kątem optymalnej pracy poszczególnych części, a także zidentyfikować komponenty wymagające ewentualnej naprawy.
W przyszłym roku narzędzie Diagnostics pojawi się także na rynku europejskim.
Apple przypomina, że w przypadku użytkowników bez doświadczenia w naprawie urządzeń elektronicznych najbezpieczniejszym i najpewniejszym sposobem naprawy jest skorzystanie z profesjonalnego serwisu autoryzowanego przez Apple, w którym naprawy wykonują certyfikowani technicy przy użyciu oryginalnych części Apple.
W ciągu ostatnich trzech lat firma Apple niemal podwoiła liczbę punktów serwisowych z dostępem do oryginalnych części, narzędzi i szkoleń Apple. Jest wśród nich ponad 4500 niezależnych dostawców usług naprawczych. Globalna sieć licząca ponad 5000 Autoryzowanych Serwisów Apple skupia ponad 100 000 aktywnych techników.