Z badań przeprowadzonych w kwietniu przez Gemius wynika, że dynamicznie rośnie ruch mobilny w polskiej sieci – w porównaniu z ubiegłym rokiem zwiększył się dwukrotnie. Najwięcej odsłon pochodzi z urządzeń Apple, ale Samsung rośnie w siłę, dzięki oferowaniu atrakcyjnych promocji operatorskich na swoje telefony i tablety.
Badania pokazują, że ponad 5 proc. wszystkich odsłon w polskim internecie generowana jest przez smartfony oraz tablety. Urządzenia Apple odpowiadają aż za 33% całego ruchu – 24% całego ruchu pochodzi z iPadów, natomiast 8% z iPhone’ów. W porównaniu z ubiegłym rokiem, udział iPada w ogólnej liczbie odsłon mobilnych wzrósł o 8%, natomiast iPhone’a spadł o 9%.
Największy procentowy wzrost w ogólnej liczbie odsłon mobilnych zanotował Samsung – 25%. Udział urządzeń Samsunga w całym ruchu to obecnie 28%. W analizowanym okresie zmniejszyła się natomiast sieciowa aktywność takich producentów jak Nokia (spadek o 37 proc. do 11 proc.) oraz Sony (spadek o 8 proc. do 12 proc.).
Źródło: Gemius