Z najnowszego badania firmy analitycznej Piper Jaffray wynika, że iPhone jeszcze nigdy nie był tak popularny wśród amerykańskich nastolatków jak teraz – aż 76% ankietowanych nastolatków posiada iPhone’a (wzrost z 69% w ubiegłym roku) i aż 81% zamierza go kupić, jako swój następny smartfon (wzrost z 75% w zeszłym roku). Średnia wieku ankietowanych wynosiła 16 lat.
Według analityków, wyniki badania to bardzo dobry znak dla Apple. Po pierwsze, wzrasta popularność iPhone’a w bardzo ważnej grupie wiekowej – osób, które najwięcej czasu w ciągu dnia używają smartfona. Po drugie, to osoby, które niedługo wejdą na rynek pracy, więc ich siła nabywcza znacznie wzrośnie (to ważne również z perspektywy innych produktów Apple, nie tylko iPhone’a). I po trzecie, świadczy to zarówno o dobrym przyjęciu iPhone’a 7 w tej grupie wiekowej, jak i dużym zainteresowaniu nowymi modelami, zwłaszcza iPhonem 8.
Analitycy z Piper Jaffray zmierzyli też zainteresowanie smartwatchami. Zainteresowanie Apple Watchem oraz innymi inteligentnymi zegarkami wzrosło w ostatnim czasie, ale nieznacznie. 16% nastolatków posiada Apple Watcha (wzrost z 12% przed rokiem), a 13% zamierza go kupić (wzrost z 11%).
Natomiast wśród opasek fitnesowych zdecydowanie najpopularniejszy jest Fitbit – wybiera go 71% ankietowanych. Na Apple Watcha jako “opaskę fitnesową” stawia zaledwie 10% nastolatków. Trzecie miejsce zajmuje Nike (9%), a czwarte Garmin (4 %).
15% zniżki na wszystkie akcesoria Cheero!
Posłuchaj najnowszego odcinka ThinkApple Podcast: Maki i iPady w natarciu, Galaxy S8 – piękny ekran i gigantyczna wpadka.
Podłącz się do nas na Twitterze lub Facebooku żeby nie przegapić żadnych informacji ze świata Apple.
Źródło: MacRumors
Zdjęcie: MAX