Z raportu Strategy Analytics wynika, że iPhone 7 i iPhone 7 Plus były najlepiej sprzedającymi się smartfonami w pierwszym kwartale tego roku. Na trzecim miejscu, z dużą stratą, uplasował się Oppo R9s, a kolejne dwa miejsca zajęły telefony Samsunga ze średniej półki – Galaxy J3 i J5.
Kilka dni temu Apple oficjalnie poinformowało, że w pierwszych trzech miesiącach 2017 r. sprzedało 50,8 mln iPhone’ów. Firma z Cupertino nie wyszczególnia jednak, ile sztuk każdego modelu sprzedała. Według Strategy Analytics, sprzedano 21,5 mln egzemplarzy iPhone’a 7 i 17,4 mln iPhone’a 7 Plus. Oznaczałoby to, że najnowsze modele stanowią 76% wszystkich sprzedanych iPhone’ów.
W pierwszej piątce nie znalazły się flagowce Samsunga – Galaxy S7 i S7 Edge, co oznacza, że sprzedały się w mniejszej liczbie egzemplarzy niż ostatni na liście J5, którego rozeszło się 5 mln sztuk. Jest to z pewnością spowodowane tym, że pod koniec omawianego kwartału debiutował kolejny flagowiec – S8, więc potencjalni klienci prawdopodobnie wstrzymali się z zakupem starszego modelu. Żeby wiedzieć, ile egzemplarzy najnowszego flagowca sprzedaje Samsung w pierwszym kwartale po jego premierze, trzeba spojrzeć na dane z zeszłego roku – według Strategy Analytics, w drugim kwartale poprzedniego roku sprzedano 8,3 mln egzemplarzy Galaxy S7.
iPhone’y zdominowały też listę najlepiej sprzedających się smartfonów w całym ubiegłym roku – pierwsze miejsce zajął iPhone 6s, drugie iPhone 7, a trzecie iPhone 7 Plus (zobacz całą listę).
Podłącz się do nas na Twitterze lub Facebooku żeby nie przegapić żadnych informacji ze świata Apple.
Źródło: Startegy Analytics