Wiele razy wspominałem, że Galaxy S8 nie będzie moim zdaniem poważną konkurencją dla iPhone’a 8. Uważam, że co najwyżej może konkurować z iPhonem 7. Teraz okazuje się, że jeśli chodzi o wysokość sprzedaży, flagowiec Samsunga przegrywa rywalizację nawet z zeszłorocznymi iPhone’ami.
Firma analityczna Kantar opublikowała nowy raport dotyczący runku smartfonów w Stanach Zjednoczonych, Europie i Chinach. Raport potwierdza wcześniejsze doniesienia, że Galaxy S8 nie sprzedaje się najlepiej.
Z danych zebranych przez Kantar wynika, że rynkowy debiut Galaxy S8 nie wpłynął znacząco na wielkość ogólnej sprzedaży smartfonów przez Samsunga w okresie od początku lutego do końca kwietnia, mimo, że na koniec tego okresu przypadła premiera S8 – to wtedy nowe telefony sprzedają się najlepiej. Galaxy S8 był w dostępny w przedsprzedaży od 10 kwietnia, a w sprzedaży od 21 kwietnia.
Według raportu, ani Galaxy S8, ani LG G6, który zadebiutował w marcu, nie znalazły się w pierwszej dziesiątce najlepiej sprzedających się smartofnów w tym okresie.
Co więcej, dane za trzymiesięczny okres od marca do maja pokazują, że Galaxy S8 i S8+ sprzedawały się w Stanach Zjednoczonych gorzej niż iPhone 7 i 7 Plus. Telefony od Apple odpowiadały za 20,1% ogólnej sprzedaży smartfonów w tym okresie, natomiast najnowsze flagowce Samsunga za 8,1%. Oczywiście trzeba dodać, że iPhone’y były dostępne przez cały ten okres, a Samsungi jedynie przez połowę (półtora miesiąca), ale znowu – premiera nowego telefonu to czas, kiedy powinien sprzedawać się on najlepiej, w olbrzymich ilościach, potem zainteresowanie spada. No i iPhone 7 to przecież zeszłoroczna konstrukcja, czasy najwyższej sprzedaży ma za sobą, fani Apple czekają już na iPhone’a 8.
Sprytnym ruchem ze strony Apple było wprowadzenie w marcu na rynek iPhone’a w kolorze czerwonym – (PRODUCT)RED. Przewidywałem wtedy, że może on sprzedać się lepiej niż Galaxy S8 i wydaje się, że się nie pomyliłem.
Z raportu Kantaru wynika też, że Android zwiększył kosztem iOSa swój udział na chińskim rynku smartofnów (wzrost o 4,3%), natomiast na rynku amerykańskim sytuacja była odwrotna (spadek udziału Androida o 5,9%). Na pięciu najważniejszych rynkach europejskich (Francja, Hiszpania, Niemcy, Wielka Brytania, Włochy) zyskał zarówno Android (ma teraz 78,3% udziału w rynku), jak i iOS (19,3%).
Przeczytaj też:
Podłącz się do nas na Twitterze lub Facebooku żeby nie przegapić żadnych informacji ze świata Apple.
Źródło: Kantar