Z badania przeprowadzonego na zlecenie CNBC wynika, że 64% Amerykanów posiada sprzęt Apple. To duży wzrost w porównaniu z rokiem 2012 – pięć lat temu produkty firmy z Cupertino posiadało 50% mieszkańców USA.
Według CNBC, najbogatsze amerykańskie rodziny posiadają średnio 4,7 urządzenia, podczas gdy najbiedniejsze “tylko” jedno. Średnia dla całego kraju wynosi 2,6 urządzenia w każdym gospodarstwie domowym.
iPhone służy Amerykanom najczęściej do wykonywania rozmów, wysyłania maili, wiadomości i przeglądania sieci społecznościowych. Rzadziej do oglądania wideo, grania i robienia zakupów.
Jay Campbell, jeden z autorów badania, stwierdził, że “nie zna drugiego takiego produktu, zwłaszcza o tak wysokiej cenie, który byłby tak bardzo popularny wśród Amerykanów i charakteryzował się tak dużym tempem wzrostu”.
Z innego raportu, przygotowanego kilka miesięcy temu przez firmę Piper Jaffray wynika, że aż 76% amerykańskich nastolatków posiada iPhone’a, a 81% zamierza go kupić jako następny telefon.
Podobnych, szczegółowych badań nie przeprowadzono jeszcze w Polsce, więc trudno ocenić jak wielu Polaków posiada sprzęt Apple. Z dwóch raportów (1, 2) przygotowanych przez IDC wynika, że udział iPhone’a w polskim rynku smartfonów wynosi około 11%.
Posłuchaj najnowszego odcinka ThinkApple Podcast: Tydzień z iPhonem 8 Plus
Źródło: CNBC
Grafika: Leonardo Matheus