W zasadzie od czasy Walkmana firma Sony była światowym liderem w sprzedaży słuchawek. W 2001 r. roku Apple pokazało pierwszego iPoda i krótko potem zostało liderem rynku przenośnych odtwarzaczy muzyki. To one zapoczątkowały prawdziwy boom na słuchawki. Właśnie Apple wyprzedziło Sony na tym rynku.
Bardzo ciekawy raport został opublikowany przez MIDiA Research: biorąc pod uwagę wszystkie marki słuchawek należące do Apple: EarPods, AirPods oraz Beats okazuje się, że Apple ma najwyższy udział w rynku słuchawek na świecie, wynoszący 24%.
Na drugim miejscu uplasowało się Sony z udziałem 22% rynku. Kolejne miejsca zajmują Panasonic oraz Bose.
Wspomniane cztery firmy z największym udziałem w rynku stanowią 61% całego rynku słuchawek. Pozostała część rynku podzielona jest na wielu mniejszych graczy, jak Skull Candy, Sennheiser, AKG czy Bang & Olufsen.