W zasadzie od czasy Walkmana firma Sony była światowym liderem w sprzedaży słuchawek. W 2001 r. roku Apple pokazało pierwszego iPoda i krótko potem zostało liderem rynku przenośnych odtwarzaczy muzyki. To one zapoczątkowały prawdziwy boom na słuchawki. Właśnie Apple wyprzedziło Sony na tym rynku.
Bardzo ciekawy raport został opublikowany przez MIDiA Research: biorąc pod uwagę wszystkie marki słuchawek należące do Apple: EarPods, AirPods oraz Beats okazuje się, że Apple ma najwyższy udział w rynku słuchawek na świecie, wynoszący 24%.
Na drugim miejscu uplasowało się Sony z udziałem 22% rynku. Kolejne miejsca zajmują Panasonic oraz Bose.
Wspomniane cztery firmy z największym udziałem w rynku stanowią 61% całego rynku słuchawek. Pozostała część rynku podzielona jest na wielu mniejszych graczy, jak Skull Candy, Sennheiser, AKG czy Bang & Olufsen.
Zobacz także:
- Niestety – nie liczcie na poważniejsze nowości w tych 4 produktach Apple w 2023 roku
- AirPods Pro 2. gen. w rewelacyjnej cenie
- Belkin wprowadza do sprzedaży zestaw czyszczący dla słuchawek AirPods
- AirPods Pro 2 – dlaczego nie wspierają formatu Lossless i jak ulepszono dźwięk w stosunku do poprzedniego modelu
- Black Friday 2022 – AirPods Pro 2. gen. za jedyne 1188