W zasadzie od czasy Walkmana firma Sony była światowym liderem w sprzedaży słuchawek. W 2001 r. roku Apple pokazało pierwszego iPoda i krótko potem zostało liderem rynku przenośnych odtwarzaczy muzyki. To one zapoczątkowały prawdziwy boom na słuchawki. Właśnie Apple wyprzedziło Sony na tym rynku.
Bardzo ciekawy raport został opublikowany przez MIDiA Research: biorąc pod uwagę wszystkie marki słuchawek należące do Apple: EarPods, AirPods oraz Beats okazuje się, że Apple ma najwyższy udział w rynku słuchawek na świecie, wynoszący 24%.
Na drugim miejscu uplasowało się Sony z udziałem 22% rynku. Kolejne miejsca zajmują Panasonic oraz Bose.
Wspomniane cztery firmy z największym udziałem w rynku stanowią 61% całego rynku słuchawek. Pozostała część rynku podzielona jest na wielu mniejszych graczy, jak Skull Candy, Sennheiser, AKG czy Bang & Olufsen.
Zobacz także:
- AirPods 3 w całej okazałości – wycieka zdjęcie mające przedstawiać nowy model słuchawek [aktualizacja]
- Gadżet Dnia: Filcowe etui do AirPods i AirPods Pro
- Jakość iOS i innych systemów od Apple znacznie wzrosła w 2020 – ocenili specjaliści
- Raport: w kwietniu premiera iPhone’a SE 3 i AirPods Pro 2
- AirPods Pro 2 mogą trafić do sprzedaży w dwóch rozmiarach