th

Wszystko, co Apple zaprezentowało na wczorajszej konferencji

Zgodnie z przewidywaniami, wczorajsza konferencja Apple była poświęcona wyłącznie nowym serwisom i usługom. Firma z Cupertino zaprezentowała trzy serwisy subskrypcyjne: Apple TV+ (z nową aplikacją Apple TV), Apple News+ i Apple Arcade oraz kartę kredytową Apple Card.

Apple TV+

  • Serwis wideo z wyprodukowanymi na zlecenie Apple filmami, serialami, dokumentami i programami telewizyjnymi;
  • będą je tworzyć i występować w nich gwiazdy Hollywood, jak Oprah Winfrey, Steven Spielberg, Jennifer Aniston, Reese Witherspoon, Octavia Spencer, J.J. Abrams, Jason Momoa, M. Night Shyamalan czy Jon M. Chu;
  • serwis ruszy jesienią w ponad 100 krajach, w tym w Polsce;
  • nie będzie zawierał reklam;
  • Apple nie podało jeszcze ceny za jego miesięczną subskrypcję.

Nowa aplikacja Apple TV

  • Przeprojektowana aplikacja Apple TV, która obecnie jest dostępna w 10 krajach na iOS i Apple TV;
  • od maja będzie dostępna w ponad 100 krajach, w tym prawdopodobnie również w Polsce;
  • będzie zapewniała dostęp zarówno do bazy filmów i seriali, które obecnie znajdziemy w iTunes oraz do wielu serwisów streamingowych i płatnych kanałów, jak HBO, Showtime, Starz, Hulu, Amazon Prime, Canal+, Direct Now czy PlayStation Vue (w zależności od lokalizacji; dostęp będzie wymagał posiadania aktywnej subskrypcji danego serwisu);
  • nowością będą Apple TV channels – kanały (np. filmowe, sportowe czy dla dzieci), które będziemy mogli zasubskrybować bezpośrednio z aplikacji;
  • jesienią pojawi się wersja aplikacji na Maca;
  • od jesieni aplikacja będzie też dawała dostęp do serwisu Apple TV+;
  • oprócz urządzeń Apple, aplikacja będzie dostępna na wybranych modelach telewizorów smart TV Samsunga, LG, Sony i Vizio, platformach Amazon Fire i Roku, będzie można ją też przekazywać z iPhone’a czy iPada na smart TV wspierające AirPlay 2.

Apple News+

  • Serwis subskrypcyjny zapewniający dostęp do bazy ponad 300 publikacji (gazet, magazynów i płatnego contentu stron internetowych), między innymi: National Geographic, Time, The Wall Street Journal, Vogue, Fast Company, Popular Science, People, ELLE, The Wall Street, Los Angeles Times;
  • layout, typografia i zdjęcia specjalnie dopasowane do ekranów iPhone’ów, iPadów i Maców;
  • Live Covers – okładki magazynów działają na zasadzie Live Photos, czyli są krótkimi filmami;
  • ochrona prywatności: Apple nie otrzymuje informacji o tym, co czytają użytkownicy, nie pozwala ich śledzić reklamodawcom;
  • dostępny poprzez aplikację Apple News w Stanach Zjednoczonych i Kanadzie (jesienią pojawi się też w Australii i Wielkiej Brytanii);
  • cena: 9,99 dol. (pierwszy miesiąc bezpłatny; darmowe udostępnianie całej rodzinie przez Family Sharing).

Apple Arcade

  • Subskrypcyjny serwis gamingowy zapewniający dostęp do ponad 100 gier stworzonych zarówno przed duże studia (m.in. Disney, Sega, Lego, Konami, Cartoon Network, Gameloft), jak i niezależnych deweloperów;
  • liczba gier ma być regularnie zwiększana;
  • grać będzie można na iPhonie, iPadzie, Macu i Apple TV;
  • każda z gier będzie „grywalna” w trybie offlline;
  • gry będą pozbawione reklam, nie będzie zakupów wewnątrz aplikacji;
  • serwis będzie dostępny od jesieni tego roku w ponad 150 krajach, w tym w Polsce;
  • cena nie została jeszcze ujawniona.

Apple Card

  • Karta kredytowa od Apple stworzona przy współpracy z Goldman Sachs (jako bankiem wydającym kartę ) i MasterCard;
  • wirtualna karta („przechowywana” w aplikacji Wallet) działa w każdym miejscu, w którym akceptowane są płatności Apple Pay;
  • fizyczna karta działa wszędzie, gdzie można po prostu płacić kartą;
  • o kartę aplikujemy i uzyskujemy ją „w kilka chwil” na iPhonie w aplikacji Wallet;
  • w aplikacji Wallet znajdziemy przejrzysty wykaz wszystkich transakcji Apple Card, z podziałem na poszczególne kategorie (jak wydatki na jedzenie, rozrywkę, transport, itd.);
  • wydanie i prowadzenie karty jest bezpłatne; nie zapłacimy też żadnej prowizji za transakcje, nawet za granicą;
  • od każdej transakcji dokonanej Apple Card możemy otrzymujemy częściowy zwrot pieniędzy – 2% od transakcji dokonanych przez Apple Pay i 3% od transakcji za zakupy bezpośrednio u Apple (w sklepach Apple Store lub w internetowym sklepie Apple);
  • fizyczna karta jest wykonana z tytanu i oprócz chipu zawiera jedynie logo Apple i nasze imię i nazwisko; nie jest na niej nadrukowany numer karty, kod CVV czy data wygaśnięcia (wszystko to można sprawdzić w aplikacji Wallet);
  • Apple Card będzie dostępna od lata tego roku, na razie jedynie w Stanach Zjednoczonych.

iOS 12.2

Wczoraj Apple udostępniło również finalne wersje iOS 12 (zobacz oficjalną listę wszystkich nowości), macOS 10.14.4 oraz tvOS 12.2.

Codziennie nowy HOT DEAL na Apple!

 

Wszystko, co Apple zaprezentowało na wczorajszej konferencji was last modified: marzec 26th, 2019 by Tomek Czech
Disqus Comments Loading...
SHARE
Opublikowane przez
Tomek Czech