Wszystko, co Apple zaprezentowało na wczorajszej konferencji

Tomek Czech   26 marca 2019

Zgodnie z przewidywaniami, wczorajsza konferencja Apple była poświęcona wyłącznie nowym serwisom i usługom. Firma z Cupertino zaprezentowała trzy serwisy subskrypcyjne: Apple TV+ (z nową aplikacją Apple TV), Apple News+ i Apple Arcade oraz kartę kredytową Apple Card.

berrolia

Apple TV+

  • Serwis wideo z wyprodukowanymi na zlecenie Apple filmami, serialami, dokumentami i programami telewizyjnymi;
  • będą je tworzyć i występować w nich gwiazdy Hollywood, jak Oprah Winfrey, Steven Spielberg, Jennifer Aniston, Reese Witherspoon, Octavia Spencer, J.J. Abrams, Jason Momoa, M. Night Shyamalan czy Jon M. Chu;
  • serwis ruszy jesienią w ponad 100 krajach, w tym w Polsce;
  • nie będzie zawierał reklam;
  • Apple nie podało jeszcze ceny za jego miesięczną subskrypcję.

Nowa aplikacja Apple TV

  • Przeprojektowana aplikacja Apple TV, która obecnie jest dostępna w 10 krajach na iOS i Apple TV;
  • od maja będzie dostępna w ponad 100 krajach, w tym prawdopodobnie również w Polsce;
  • będzie zapewniała dostęp zarówno do bazy filmów i seriali, które obecnie znajdziemy w iTunes oraz do wielu serwisów streamingowych i płatnych kanałów, jak HBO, Showtime, Starz, Hulu, Amazon Prime, Canal+, Direct Now czy PlayStation Vue (w zależności od lokalizacji; dostęp będzie wymagał posiadania aktywnej subskrypcji danego serwisu);
  • nowością będą Apple TV channels – kanały (np. filmowe, sportowe czy dla dzieci), które będziemy mogli zasubskrybować bezpośrednio z aplikacji;
  • jesienią pojawi się wersja aplikacji na Maca;
  • od jesieni aplikacja będzie też dawała dostęp do serwisu Apple TV+;
  • oprócz urządzeń Apple, aplikacja będzie dostępna na wybranych modelach telewizorów smart TV Samsunga, LG, Sony i Vizio, platformach Amazon Fire i Roku, będzie można ją też przekazywać z iPhone’a czy iPada na smart TV wspierające AirPlay 2.

Apple News+

  • Serwis subskrypcyjny zapewniający dostęp do bazy ponad 300 publikacji (gazet, magazynów i płatnego contentu stron internetowych), między innymi: National Geographic, Time, The Wall Street Journal, Vogue, Fast Company, Popular Science, People, ELLE, The Wall Street, Los Angeles Times;
  • layout, typografia i zdjęcia specjalnie dopasowane do ekranów iPhone’ów, iPadów i Maców;
  • Live Covers – okładki magazynów działają na zasadzie Live Photos, czyli są krótkimi filmami;
  • ochrona prywatności: Apple nie otrzymuje informacji o tym, co czytają użytkownicy, nie pozwala ich śledzić reklamodawcom;
  • dostępny poprzez aplikację Apple News w Stanach Zjednoczonych i Kanadzie (jesienią pojawi się też w Australii i Wielkiej Brytanii);
  • cena: 9,99 dol. (pierwszy miesiąc bezpłatny; darmowe udostępnianie całej rodzinie przez Family Sharing).

Apple Arcade

  • Subskrypcyjny serwis gamingowy zapewniający dostęp do ponad 100 gier stworzonych zarówno przed duże studia (m.in. Disney, Sega, Lego, Konami, Cartoon Network, Gameloft), jak i niezależnych deweloperów;
  • liczba gier ma być regularnie zwiększana;
  • grać będzie można na iPhonie, iPadzie, Macu i Apple TV;
  • każda z gier będzie „grywalna” w trybie offlline;
  • gry będą pozbawione reklam, nie będzie zakupów wewnątrz aplikacji;
  • serwis będzie dostępny od jesieni tego roku w ponad 150 krajach, w tym w Polsce;
  • cena nie została jeszcze ujawniona.

Apple Card

  • Karta kredytowa od Apple stworzona przy współpracy z Goldman Sachs (jako bankiem wydającym kartę ) i MasterCard;
  • wirtualna karta („przechowywana” w aplikacji Wallet) działa w każdym miejscu, w którym akceptowane są płatności Apple Pay;
  • fizyczna karta działa wszędzie, gdzie można po prostu płacić kartą;
  • o kartę aplikujemy i uzyskujemy ją „w kilka chwil” na iPhonie w aplikacji Wallet;
  • w aplikacji Wallet znajdziemy przejrzysty wykaz wszystkich transakcji Apple Card, z podziałem na poszczególne kategorie (jak wydatki na jedzenie, rozrywkę, transport, itd.);
  • wydanie i prowadzenie karty jest bezpłatne; nie zapłacimy też żadnej prowizji za transakcje, nawet za granicą;
  • od każdej transakcji dokonanej Apple Card możemy otrzymujemy częściowy zwrot pieniędzy – 2% od transakcji dokonanych przez Apple Pay i 3% od transakcji za zakupy bezpośrednio u Apple (w sklepach Apple Store lub w internetowym sklepie Apple);
  • fizyczna karta jest wykonana z tytanu i oprócz chipu zawiera jedynie logo Apple i nasze imię i nazwisko; nie jest na niej nadrukowany numer karty, kod CVV czy data wygaśnięcia (wszystko to można sprawdzić w aplikacji Wallet);
  • Apple Card będzie dostępna od lata tego roku, na razie jedynie w Stanach Zjednoczonych.

iOS 12.2

Wczoraj Apple udostępniło również finalne wersje iOS 12 (zobacz oficjalną listę wszystkich nowości), macOS 10.14.4 oraz tvOS 12.2.

CYBER WEEK W LANTRE (APPLE AUTHORIZED RESELLER)

 

Tomek Czech

Założyciel i redaktor naczelny ThinkApple. Dziennikarz (dyplomowany!) i fotograf (kiedyś…). Współtworzył Biuletyn Fotograficzny, publikował m.in. w Gazecie Wyborczej, Polityce, Pozytywie. Kawałek serca zostawił w Barcelonie, a zdrowia w niemieckiej fabryce samochodów ciężarowych.

Podłącz się do nas na Twitterze lub Facebooku, żeby nie przegapić żadnych informacji ze świata Apple.

Poprzedni post:

Następny post: