Z najnowszych badań rynku w Stanach Zjednoczonych wynika, że cała linia iPhone’ów 14 sprzedaje się lepiej niż poprzednie generacje na tym samym etapie po premierze. Wśród wszystkich czterech zeszłorocznych modeli prym przejął bazowy iPhone 14.
iPhone 14 liderem sprzedaży
Badania przeprowadziła amerykańska firma inwestycyjna JP Morgan, sprawdzając, jak obecnie kształtuje się sprzedaż poszczególnych modeli iPhone’a u największych operatorów komórkowych w USA.
Po pierwsze, analitycy zauważyli, że cała linia iPhone’ów 14 sprzedaje się lepiej niż poprzednie modele w tym samym koncie roku. Ogólny udział sprzedaży iPhone’ów na tle wszystkich dostępnych smartfonów wyniósł aż 67% (wzrost o 1% od marca tego roku).
Po drugie, w stosunku do badań prowadzonych wcześniej w tym roku, zmienił się nieco układ najlepiej sprzedających się modeli. Pierwsze miejsce w zestawieniu zajął iPhone 14 z udziałem 19%, natomiast drugi uplasował się iPhone 14 Pro Max z wynikiem 18%.
Udział w rynku mniejszego iPhone 14 Pro to 15%. Ostatnie miejsce (podobnie jak we wcześniejszych badaniach) przypadło iPhone’owi 14 Plus – 7%.
O ile w Stanach Zjednoczonych nie ma mocnych obniżek cen iPhone’ów 14 (nie zostały one podniesione wraz z premierą tych modeli), to na wielu innych rynkach ceny najnowszych flagowców mocno spadły ze względu na umacnianie się lokalnych walut względem dolara.
W Polsce obniżki są ogromne – iPhone’a 14 kupimy już znacznie poniżej oryginalnej ceny iPhone’a 13, iPhone 14 Pro również kosztuje już mniej niż iPhone 13 Pro, a cena iPhone’a 14 Pro Max jest obecnie niższa aż o 1350 zł od początkowej (więcej szczegółów tutaj).
Z badania przeprowadzonego przez JP Morgan wynika też, że wciąż bardzo dobrze sprzedaje się… iPhone 11. Wielu operatorów komórkowych oferuje go w dobrej cenie w swojej ofercie “na kartę” lub kiedy klient przenosi do nich numer z innej sieci.
Zobacz też:
Posłuchaj najnowszego odcinka ThinkApple Podcast:
Co pokaże Apple na WWDC 2023 + pierwsze info o… iPhonie 21 (tak!) – ThinkApple Podcast #33
***
Artykuł zawiera linki afiliacyjne.