W udostępnionej przez Apple deweloperskiej becie systemu visionOS przeznaczonego dla gogli Apple Vision Pro odnaleziono tryb podróży, który ma ułatwić korzystanie z gogli podczas rejsów lotniczych.
Gogle Apple Vision Pro – “Tryb podróży”
W kodzie źródłowym pierwszej deweloperskiej wersji beta visionOS odnaleziono następujące pytania lub komunikaty tekstowe:
- Czy jesteś w samolocie?
- Jeśli jesteś w samolocie, musisz mieć włączony tryb podróży, aby nadal korzystać z „Apple Vision Pro”.
- Pozostań nieruchomy w trybie podróży.
- Nie ruszaj się, gdy ten tryb się wyłączy.
- Niektóre funkcje świadomości będą wyłączone.
- Bieżące dopasowanie może zmniejszyć dokładność widzenia.
- Włącz tryb podróży, gdy jesteś w samolocie, aby nadal korzystać z „Apple Vision Pro”.
- Twoja reprezentacja jest niedostępna, gdy tryb podróży jest włączony.
Wszystkie te pytania i komunikaty mają na celu zwiększenie bezpieczeństwa korzystania z gogli w samolocie.
Na przykład, komunikat “niektóre funkcje świadomości będą wyłączone” najprawdopodobniej odnosi się do tego, że w “trybie podróży” niektóre funkcje i czujniki mierzące położenie w przestrzeni będą wyłączone lub znacznie mniej dokładne. Wszystko po to, by ograniczona przestrzeń w samolocie i bliskość innych pasażerów nie zakłócały doświadczeń wirtualnej rzeczywistości.
Jak widać, Apple myśli o używaniu Vision Pro w różnych miejscach i w różnych sytuacjach, tak by korzystanie z gogli nadal było możliwe i przynosiło jak najlepsze doznania.
Wczoraj Apple udostępniło pierwszy pakiet SDK visionOS, czyli nowe narzędzia programowe, które pozwolą deweloperom stworzyć aplikacje dla gogli Vision Pro oparte na technologii spatial computing.
Aplikacje te będą wykorzystywać nieograniczone obszary robocze Vision Pro i płynnie scalać treści cyfrowe ze światem fizycznym tak, aby zapewniać użytkownikom doświadczenia, jakich jeszcze nie było.
Narzędzia visionOS pozwalają deweloperom tworzyć nowe rodzaje aplikacji zwiększające stopień immersji. Mowa na przykład o oknach, które mają głębię i mogą ukazywać trójwymiarowe treści, bryłach umożliwiających kreowanie doświadczeń widocznych z każdego kąta czy przestrzeniach, które za sprawą niczym nieograniczonych treści 3D pozwalają użytkownikowi całkowicie zanurzyć się w środowisku.
Aby ułatwić deweloperom optymalizację treści 3D pod kątem aplikacji i gier visionOS, Apple przygotowało zupełnie nowe narzędzie Reality Composer Pro dostępne wraz z Xcode. Umożliwia ono podgląd i przygotowywanie modeli 3D, animacji, obrazów i dźwięków, tak żeby dobrze prezentowały się w Vision Pro.
Ponadto deweloperzy mają możliwość interakcji ze swoimi aplikacjami w nowym symulatorze visionOS, który pomaga w wypróbowywaniu i testowaniu różnych układów pomieszczeń i warunków oświetleniowych. Do tego każda architektura programistyczna wspiera ułatwienia dostępu Apple, dzięki czemu technologia spatial computing i aplikacje visionOS są dostępne dla wszystkich.
Od przyszłego miesiąca deweloperzy, którzy opracowują aplikacje i gry 3D z wykorzystaniem rozbudowanych narzędzi autorskich Unity, mogą przenieść swoje aplikacje Unity do Apple Vision Pro.