W ostatnich dniach pojawiło się sporo nowych informacji o nadchodzących modelach iPhone’a 17. Teraz zobaczyć możemy, jak ultracienka bateria do iPhone’a 17 Air wygląda w zestawieniu z tą do iPhone’a 17 Pro – azjatyckie źródła udostępniły zdjęcia obu z nich.
Bateria iPhone’a 17 Pro
Pierwsze zdjęcia rzekomej baterii iPhone’a 17 Air ukazały się w piątek, jednak udostępniający je Majin Bu niedługo później sam przyznał, że ze względu na nieporozumienie ze swoimi źródłami doszło do pomyłki, a zdjęcia przedstawiają faktycznie baterię iPhone’a 17 Pro, a nie Air.
Bateria najnowszego, flagowego modelu ma być bliźniaczą konstrukcją do tej, jaką widzieliśmy w 16 Pro – kształt litery L, metalowa osłona odprowadzająca ciepło z baterii oraz specjalnie przygotowany, łatwo rozpuszczalny klej do szybszego demontażu. Chociaż nie wiemy, jaką pojemność otrzyma bateria 17 Pro, w przeszłości mogliśmy usłyszeć o “co najmniej 5000 mAh” w przypadku wersji Pro Max (ubiegłoroczny 16 Pro Max posiada 4685 mAh).
Ultracienka bateria iPhone’a 17 Air – tylko 2,49 mm grubości
Według zdjęć opublikowanych w poniedziałek na koreańskim blogu Naver, bateria do modelu 17 Air jest około dwa razy cieńsza od tej przygotowanej dla 17 Pro. Jej grubość to około 2,5mm, a według przecieków ma ona posiadać pojemność od 2800 do 3000 mAh.
To samo konto kilka miesięcy temu wskazywało, że 17 Air ważyć ma około 145 gramów. Naprawdę mało, ponieważ zaledwie 4 gramy więcej od iPhone’a 13 mini. Grubość nowego modelu ma nie przekraczać 5,5 mm, co ma uczynić go najcieńszym iPhone’em w historii.
iPhone 17 Air – czas pracy na baterii
Dotychczasowe doniesienia o wydajności baterii w iPhonie 17 Air są mieszane. Z jednej strony jakiś czas temu Wayne Ma z The Information uważał, że ma mieć on gorszy czas pracy na jednym ładowaniu niż dotychczasowe modele. Dowiedzieliśmy się też, że według wewnętrznych badań Apple, zaledwie 60-70% użytkowników będzie w stanie użytkować iPhone’a 17 Air przez cały dzień bez konieczności doładowywania. Obecne modele współczynnik ten utrzymują na poziomie 80-90%.
Inne źródła są jednak bardziej optymistyczne – znany w branży analityk Ming-Chi Kuo sugerował jakiś czas temu, że 17 Air wyposażony będzie w baterię o wyższej gęstości energetycznej. Pokrywa się to także z informacjami od jednego z dostawców – podobno firma TDK już od tego roku dostarcza Apple nowy typ baterii, opartej na anodzie krzemowej. Z kolei Mark Gurman z Bloomberga twierdzi, że dzięki optymalizacjom w oprogramowaniu i sprzęcie, czas pracy na baterii nie powinien się znacząco różnić od aktualnych modeli.
Prawdę poznamy więc zapewne dopiero we wrześniu. Jeśli jednak faktycznie nowy model borykać będzie się z problemem słabej baterii, rzekomo Apple rozważa także wprowadzenie do sprzedaży dedykowanego etui z baterią dla iPhone’a 17 Air.
Wszystko, co wiemy o nowych flagowcach znajdziecie tutaj.
Zobacz też:
- Przeciek: iPhone 17 Pro z zoomem x8, dodatkowym przyciskiem i aplikacją Pro Camera
- Kiedy premiera iPhone’a 17? Poznaliśmy prawdopodobną datę
- Pierwsze zdjęcie iPhone’a 17 Pro – pracownik Apple przyłapany na ulicy
- Raport: tyle mogą kosztować iPhone 17, iPhone 17 Pro/Max i iPhone 17 Air
- iPhone 17 Pro i Pro Max ma być dostępny w nowych, ciekawych kolorach (aktualizacja)