Apple i IBM udostępniają pierwsze aplikacje biznesowe “MobileFirst for iOS”

Marek Twejn   11 grudnia 2014

aplikacje-ibm-apple-biznes-iphone-ipad

Jako efekt podpisanego w lipcu porozumienia, Apple i IBM udostępniły wczoraj dziewięć pierwszych (z ponad stu zapowiedzianych) aplikacji biznesowych IBM MobileFirst dla iOS. Pierwsze stworzone wspólnymi siłami aplikacje przeznaczone są dla branży bankowej, ubezpieczeniowej, telekomunikacyjnej oraz handlu detalicznego, linii lotniczych i sektora publicznego.

Rozwiązania MobileFirst mają zapewnić użytkownikom iPadów i iPhone’ów dostęp do stworzonych przez IBM narzędzi do analizy danych i wsparcia biznesu oraz pozwolić na korzystanie z systemów analitycznych dostarczanych przez IBM w “bezpiecznym modelu chmurowym”.

Stworzone specjalnie na iPada i iPhone’a, aplikacje IBM MobileFirst dla iOS są dostarczane przy zachowaniu zasad poufności firmowych danych, a jednocześnie połączone z najważniejszymi procesami i bazami danych firm. Każdy z klientów może łatwo dostosować aplikację do swoich potrzeb, zarządzać nią i uaktualniać poprzez systemy chmurowe IBM bezpośrednio na urządzeniach z systemem iOS.

Wśród pierwszych udostępnionych aplikacji są:

Advise & Grow (bankowość i finanse) – pomaga zarządzać kontaktami z małymi firmami, dostarczając dane o klientach, pozwalające na przygotowanie indywidualnych rekomendacji dla każdego  nich, jednocześnie zapewniając bezpieczeństwo transakcji.

Expert Tech (telekomunikacja) – wykorzystuje dostępne funkcje systemu iOS, między innymi aplikację FaceTime, do optymalizacji oferowanych usług, rozwiązywania problemów oraz lepszej obsługi klienta.

Incident Aware (sektor publiczny) – zmienia iPhone’a w narzędzie do zapobiegania przestępczości, ułatwiając służbom mundurowym dostęp w czasie rzeczywistym do map, materiałów video z miejsca zdarzenia, stanu osób pokrzywdzonych, czy historii zatrzymań oraz wezwanie wsparcia na miejsce zdarzenia.

Pick & Pack (handel detaliczny) – łączy informacje o miejscu dostarczenia towaru ze stanem magazynowym, aby szybciej realizować zamówienia.

Sales Assist (handel detaliczny) – umożliwia połączenie informacji o kliencie z historią jego zakupów, pozwalając na tworzenie rekomendacji kolejnych zamówień. Ułatwia również zlokalizowanie produktów w sklepie i magazynie, aby czas dostawy do klienta był jak najkrótszy.

Plan Flight (linie lotnicze) – pozwala na efektywniejsze wykorzystanie zasobów w liniach lotniczych – w tym najważniejszego z nich, paliwa – poprzez dostarczanie informacji na temat rozkładu lotów, planu lotu i załogi. Rozwiązanie pozwala zgłaszać usterki maszyny w czasie rzeczywistym do personelu naziemnego, a także tworzyć raporty na temat zużycia paliwa.

Passenger+ (linie lotnicze) – zapewnia personelowi pokładowemu dane na temat pasażerów, pozwalające oferować im dodatkowe usługi, oferty specjalne oraz informacje o bagażu.

Pełna lista aplikacji dostępna jest na stronie IBM oraz Apple.

Oprócz aplikacji i nowego, biznesowego serwisu IBM w chmurze, zoptymalizowanego dla iOS, obie firmy planują również stworzenie oferty AppleCare dla klienta biznesowego.

Zgodnie z podpisaną w lipcu umową, IBM będzie również sprzedawał klientom biznesowym iPhone’y i iPady z zainstalowanymi już aplikacjami MobileFirst, skonfigurowane tak, by optymalnie wykorzystać nowe rozwiązania stworzone przez obie firmy.

Podłącz się do ThinkApple na TwitterzeFacebooku lub Google+ żeby nie przegapić najnowszych informacji ze świata Apple.

Źródło: IBM

Apple pod choinkę

Podłącz się do nas na Twitterze lub Facebooku, żeby nie przegapić żadnych informacji ze świata Apple.

Poprzedni post:

Następny post: