th

WWDC 2013: Apple wprowadza iTunes Radio w iOS 7

Przy okazji prezentacji iOS 7, Apple zdradził w końcu szczegóły swojego serwisu muzyczno-radiowego. Jego nazwa to nie iRadio, jak wszyscy przewidywali, serwis nie jest też osobną aplikacją w iOS 7. Konurent Spotify i Pandory nazywa się iTunes Radio i działa wewnątrz aplikacji Muzyka.

Na początek zła, ale wcale niezaskakująca wiadomość – iTunes Radio na razie nie będzie działać w Polsce, na początku serwis dostępny będzie jedynie w Stanach Zjednoczonych. Nie wiadomo kiedy Apple porozumie się w wytwórniami płytowymi w sprawie udostępnienia serwisu w innych krajach, w tym w Polsce.

Aktualizacja: iTunes Radio działa też w Polsce (na razie)

iTunes Radio to “internetowy serwis radiowy” oparty na muzyce, której słuchamy na urządzeniach iOS przez aplikację Music. Poprzez iTunes Radio mamy dostęp do ponad 200 internetowych stacji radiowych oraz do całego katalogu muzyki iTunes Store, czyli do blisko 30 milionów utworów.

iTunes Radio oferuje trzy rodzaje stacji radiowych:

  • spersonalizowane – stworzone w oparciu o rodzaj muzyki, jakiej słuchamy
  • tematyczne – skupione wokół konkretnego gatunku muzycznego
  • specjalne stacje tworzone i polecane przez Apple

iTunes Radio będzie działał więc na zasadach podobnych do cieszącego się ogromną popularnością amerykańskiego serwisu Pandora. Znacząco różni się za to do bardziej znanych nam Spotify, Deezera czy WiMPa, których działanie nie opiera się na stacjach radiowych, i w których mamy całkowity wpływ na to, czego słuchamy.

Serwis ma nieustannie zmieniać się w zależności od tego, jakiej muzyki słuchamy. Im więcej z niego korzystamy (i im więcej muzyki kupujemy w iTunes), tym więcej iTunes Radio wie o naszych upodobaniach muzycznych i tym lepiej jest w stanie spersonalizować nasze stacje.

W iTunes Radio mamy też możliwość kupienia aktualnie słuchanego kawałka, lub któregokolwiek z utworów słuchanego wcześniej, za pomocą jednego tapnięcia. Wybrany utwór ląduje bezpośrednio w naszej bibliotece w iTunes.

Z iTunes Radio można korzystać na wszystkich urządzeniach iOS (na których będzie działał iOS 7), jak i na Maku, Apple TV, a nawet na komputerze z Windowsem (czyli na każdym sprzęcie, na którym dostępny jest iTunes). Historia odtwarzania jest przechowywana w iCloud, więc mamy do niej dostęp zawsze i z każdego urządzenia. Możemy nawet zacząć słuchać utwór na jednym urządzeniu, przerwać i dokończyć słuchanie na innym.

Serwis jest darmowy i wspierany reklamami dźwiękowymi. Użytkownicy iTunes Match będą mogli korzystać z iTunes Radio bez reklam. Roczna subskrypcja iTunes Match kosztuje 25 dolarów, czyli taka będzie cena iTunes Radio wolnego od reklam.

Podłącz się do ThinkApple na TwitterzeFacebooku lub Google+ żeby dowiedzieć się więcej o tegorocznej WWDC.

Więcej z WWDC 2013:

Źródło: Apple

WWDC 2013: Apple wprowadza iTunes Radio w iOS 7 was last modified: czerwiec 13th, 2013 by Tomek Czech
Disqus Comments Loading...
SHARE
Opublikowane przez
Tomek Czech