Z raportu firmy analitycznej Kantar wynika, że w ostatnim czasie popularność iPhone’ów i iPadów wzrosła na prawie wszystkich kluczowych rynkach na świecie, które przebadano – w Stanach Zjednoczonych, Japonii, Wielkiej Brytanii, Francji, Hiszpanii i we Włoszech. Nieznaczny spadek udziału w rynku mobilnych systemów operacyjnych iOS zanotował w Niemczech i w Chinach.
Rynkiem z największym udziałem iOS pozostaje Japonia – iPhone’y i iPady stanowią tam 51,7% procent wszystkich urządzeń mobilnych znajdujących się w użyciu. Na drugiem miejscu jest Wielka Brytania – 44%, a na trzecim Stany Zjednoczone – 40,5%, w których udział iOS w rynku wzrósł przez rok aż o 7%.
Z raportu wynika, że iPhone 7 był najlepiej sprzedającym się smartfonem w USA pomiędzy sierpniem a październikiem 2016 r. – 10,6% wszystkich sprzedanych telefonów. Drugie miejsce zajął iPhone 6s, trzecie – Samsung Galaxy S7, a czwarte – iPhone 7 Plus.
iPhone 7 był też najlepiej sprzedającym się smartfonem na czterech z pięciu najważniejszych rynków europejskich (we Francji, Włoszech, w Niemczech i Wielkiej Brytanii). W Chinach uplasował się na drugim miejscu.
Oczywiście największy udział na wszystkich rynkach ma wciąż Android – w Stanach Zjednoczonych udział ten wynosi 57,9% (ale nieprzerwanie spada od pięciu kwartałów), natomiast na najważniejszych rynkach europejskich – aż 75,2%.
Jeśli chodzi o sprzedaż iPhone’a w Polsce, to według raportu IDC telefon z Cupertino jest trzecim najbardziej popularnym smartfonem w Polsce (11% udziału w rynku), za Samsungiem (29%) i Huawei (23%).
Przeczytaj też:
Podłącz się do nas na Twitterze lub Facebooku żeby nie przegapić żadnych informacji ze świata Apple.