W najnowszym raporcie analityk Ming-Chi Kuo dzieli się swoimi obserwacjami na temat wysokości sprzedaży nowych produktów Apple w pierwszy weekend ich dostępności (preordery ruszyły w piątek).
Wedlug Kuo, Apple Watch Series 4 sprzedaje się “lepiej niż oczekiwano”, między innymi za sprawą “nowych, innowacyjnych funkcji”, jak pomiar EKG. Przewiduje on, że w 2018 r. Apple sprzeda 18 mln sztuk swojego zegarka (z czego 50-55% stanowić będzie Apple Watch Series 4) lub nawet więcej, jeśli model z EKG trafi do większej ilości krajów (na razie będzie dostępny tylko w Stanach Zjednoczonych).
Wysokość sprzedaż iPhone’a Xs Max jest zdaniem analityka zgodna z przewidywaniami, co według niego oznacza sukces strategii cenowej firmy z Cupertino – telefon sprzedaje się bardzo dobrze mimo bardzo wysokiej ceny. Według Kuo ten model cieszy się dużym zainteresowaniem przede wszystkim w Chinach, dzięki złotej wersji kolorystycznej, funkcji dual SIM (bardzo popularnej w Państwie Środka) oraz dużemu ekranowi.
Z kolei sprzedaż mniejszego modelu Xs jest w opinii analityka “niższa od spodziewanej”, jako że konsumenci częściej wybierają zamiast niego iPhone’a Xs Max lub czekają na iPhone’a Xr. Kuo twierdzi, że ten ostatni model – najtańszy z trzech nowych iPhone’ów – sprzeda się w dużych ilościach, między innymi na rynku chińskim, również m.in. dzięki opcji dual SIM.
Według analityka, w tym roku Apple sprzeda 75-80 mln nowych iPhone’ów, a podział procentowy poszczególnych modeli będzie wyglądał następująco:
- iPhone Xr: 55-60%
- iPhone Xs Max: 25-30%
- iPhone Xs: 10-15%