Huawei i Xiaomi przegrywają z iPhonem nawet w Chinach

Tomek Czech   13 listopada 2018

Działy marketingu Huawei czy Xiaomi (a wraz z nimi wiele blogów technologicznych) mogą Wam wmawiać, że Apple ugina się pod naporem flagowców tych marek, ale rzeczywistość jest inna – firma z Cupertino nie tylko sprzedaje ogromne, coraz większe ilości swoich flagowców, co nie udaje się żadnemu innemu producentowi smartfonów z Androidem (bazują oni głównie na masowej sprzedaży znacznie smartfonów z niższej i średniej półki), to jeszcze bije dwóch dużych chińskich producentów na ich własnym podwórku – w czasie obchodzonego w niedzielę w Chinach Singles’ Day sprzedało się więcej iPhone’ów niż telefonów rodzimych marek – Huawei i Xiaomi.

To bardzo ciekawy wynik biorąc pod uwagę fakt, że w poprzednich latach największą popularnością cieszyły się jednak smartfony chińskich firm.

Singles’ Day, dzień singli, to w Chinach jednocześnie dzień wielkich wyprzedaży i zakupów, porównywany z Black Friday, ostatnio generujący nawet większe obroty niż Czarny Piątek. Sprzedaż nakręca Alibaba, jedna z największych firm e-commerce na świecie, której częścią jest AliExpress.

Według danych ujawnionych przez Alibabę, iPhone był najlepiej sprzedającym się smartfonem podczas prowadzonej przez chińską platformę 24-godzinnej akcji sprzedażowej. Na drugim miejscu uplasowało się Huawei, a na trzecim Xiaomi. Samsung był dopiero ósmy.

Nie podano dokładnej ilości sprzedanych egzemplarzy. Wiemy tylko tyle, że Apple było jedną z 237 marek, których produkty wygenerowały tego dnia obrót większy niż 100 milionów juanów (14,36 mln dol.).

Nie wiemy też, które modele sprzedawały się najlepiej, ale analitycy twierdzą, że z dużym prawdopodobieństwem były to najnowsze, dość drogie flagowce – iPhone XS i XS Max, które w czasie Singles’ Day można było kupić w obniżonej cenie.

Świetne wyniki Apple w najważniejszym dniu handlowym w Chinach to kolejne potwierdzenie tego, że firma z Cupertino nie musi się obawiać androidowej konkurencji, która nie tylko nie jest w stanie sprzedawać dużej ilości drogich flagowców, ale też nie potrafi zagrozić pozycji iPhone’a oferując tańsze modele smartfonów.

Co więcej, w kluczowym okresie roku – w sezonie świątecznym, Apple potrafi sprzedać więcej bardzo drogich smartfonów niż ich największy konkurent – Samsung, ponad trzy razy tańszych.

Apple zgarnia też zdecydowaną większość zysków ze światowego rynku smartfonów – według danych Counterpoint za drugi kwartał 2018 r., iPhone’y wygenerowały aż 62% wszystkich zysków na tym rynku.

Codziennie nowy HOT DEAL na Apple!

Źródło

Tomek Czech

Założyciel i redaktor naczelny ThinkApple. Dziennikarz (dyplomowany!) i fotograf (kiedyś…). Współtworzył Biuletyn Fotograficzny, publikował m.in. w Gazecie Wyborczej, Polityce, Pozytywie. Kawałek serca zostawił w Barcelonie, a zdrowia w niemieckiej fabryce samochodów ciężarowych.

Podłącz się do nas na Twitterze lub Facebooku, żeby nie przegapić żadnych informacji ze świata Apple.

Poprzedni post:

Następny post: