Raport: sprzedaż smartwatchy rośnie w ogromnym tempie – 61% w ciągu ostatniego roku. Apple pozostaje niekwestionowanym liderem rynku

Łukasz Bernaczyk   14 lutego 2019

Inteligentne zegarki to w ostatnim czasie bardzo gorący towar, ale mało kto pomyślałby, że aż tak. 61% wzrost sprzedaży w ciągu 12 miesięcy (listopad 2017 – listopad 2018) i 51% wyższe przychody niż w poprzednich 12 misiącach – to osiągnięcia rynku smartwatchy. Apple pozostaje bardzo wyraźnym liderem tego segmentu – wynika z najnowszego raportu NPD.

Boom na smartwatche

Wprawdzie Apple nie podaje informacji o ilości sprzedanych Apple Watchy, jednak analitycy robią w tej kwestii dobrą robotę.

Jak podaje NPD, rynek smartwatchy ma się wyśmienicie, a napędzany jest przede wszystkim przez Apple Watcha. Przychód ze sprzedaży smart zegarków wyniósł w 2018 r. około 5 miliardów dolarów, co stanowi wzrost o ponad 50% w stosunku do poprzedniego okresu.

Z całej tej kwoty około 88% zgarnia trójka liderów branży, czyli Apple, Samsung i Fitbit. Wśród  nich bardzo wyraźny prym wiedzie Apple, które według analityka Neila Cybarta, w 2018 r. Apple sprzedało 24 mln Apple Watchy.

Nie ma co prawda szczegółowych danych dotyczących Polski, ale w Stanach Zjednoczonych już 16% pełnoletnich osób posiada smartwatcha (w 2017 r. było to 12%). Wśród osób w przedziale wiekowym 18-34 lata jest już 23% posiadaczy inteligentnych zegarków.

Jako przyczyny tak dynamicznego rozwoju branży elektroniki ubieralnej analitycy wymieniają przede wszystkim wyposażenie zegarków w funkcje monitorowania stanu zdrowia użytkownika oraz możliwość kontrolowania automatyki domowej, która również przeżywa niesamowity okres rozwoju.

Podczas podsumowania finansowego ostatniego kwartału Tim Cook zdradził, że przychody z urządzeń ubieralnych (do których zaliczany jest Apple Watch oraz słuchawki AirPods i produkty Beats) wzrosły w tym okresie aż o 50%.

Analitycy prognozują, że w kolejnych latach rynek smartwatchy będzie przeżywał dalszy dynamiczny rozwój.

BLACK DEALS - mega oferty na APPLE w LANTRE

Źródło

Łukasz Bernaczyk

Swoją przygodę z Apple zaczął w 1992 r. od Macintosha Classic. Od tego czasu wierny użytkownik i fan marki z Cupertino. Z wykształcenia mgr inż. informatyki w inżynierii, pracuje również jako Dyrektor ds. Rozwoju w jednej z podpoznańskich firm. Gadżeciarz, miłośnik amerykańskiej koszykówki, szachów i podróży. W wolnych chwilach eksperymentuje z elektroniką i własnoręcznie robionym smart home.

Podłącz się do nas na Twitterze lub Facebooku, żeby nie przegapić żadnych informacji ze świata Apple.

Poprzedni post:

Następny post: