W ostatnim kwartale 2018 r. sprzedaż AirPods stanowiła 60% całego rynku całkowicie bezprzewodowych słuchawek. Tak dobry wynik zadziwił nawet analityków, szczególnie biorąc pod uwagę dwa czynniki.
Analitycy z Counterpoint Research wyliczyli, że rynek całkowicie bezprzewodowych słuchawek w czwartym kwartale 2018 r. to 12,5 mln sprzedanych urządzeń.
60% z tego to AirPods, co, jak łatwo wyliczyć, daje nam około 6,25 mln sprzedanych słuchawek Apple.
Na drugim i trzecim miejscu w zestawieniu sprzedaży znaleźli się odpowiednio Jabra i Samsung.
Tak dobry wynik Apple zaskoczył nawet analityków, którzy stwierdzili, że 60% ogólnej sprzedaży imponuje jeszcze bardziej, biorąc pod uwagę dwa czynniki:
1. Konkurencja: ogromny wzrost konkurencji na rynku, w tym pojawienie się takich słuchawek, jak Jabra Elite Active 65t, Samsung Gear IconX i Bose SoundSport Free mógłby negatywnie wpłynąć na sprzedaż AirPods (ale najwyraźniej nie wpłynął).
2. Nadchodząca premiera AirPods drugiej generacji – w badanym czwartym kwartale 2018 r. wiele osób czekało już na AirPods 2. generacji i mogło się wstrzymać z zakupem. Zwykle przed premierą następnej generacji urządzenia elektroniczne notują wyraźne spadki sprzedaży, jednak w przypadku AirPods tak się nie stało.
Kryteria wyboru słuchawek
Z raportu wynika, że głównymi kryteriami wyboru słuchawek AirPods były: łatwość użytkowania, komfort, dopasowanie do uszu oraz mobilność. Tylko 41% użytkowników wskazywało jakość dźwięku jako główny czynnik wyboru AirPods.