Wyniki badań nastoletnich posiadaczy smartfonów w USA nie pozostawiają złudzeń: Apple nie bierze jeńców i zgarnia 83% udziałów w tym rynku. Wśród młodzieży posiadającej smatwatche również Apple Watch deklasuje inne smart-zegarki.
Badania zostały przeprowadzone przez analityków banku inwestycyjnego Piper Jaffray. Wśród 8000 respondentów w wieku do lat 20 (średni wiek uczestnika badań wynosił 16,3 lat) aż 83% posiadało iPhone’a, a 86 zadeklarowało, że ich następnym telefonem z pewnością będzie smartfon z Cupertino. Tylko 9% planuje natomiast wejść w posiadanie telefonu z Androidem.
Tak wyraźne zwycięstwo Apple to kolejny rekord w badaniach nad rynkiem smartfonów wśród amerykańskich nastolatków i jednocześnie wzrost o jeden punkt procentowy w porównaniu do wyników z jesieni 2018.
Procentowy udział właścicieli iPhone’ów wśród młodzieży w USA rośnie niezmiennie od momentu przeprowadzenia pierwszego badania tego typu w 2015 r. Wtedy Apple mogło się poszczycić wynikiem 66%.
Jeżeli chodzi o smatwatche, wśród amerykańskich nastolatków 27% posiada inteligentny zegarek, z czego 20% ma na ręce Apple Watcha (wzrost z 16% w poprzednim badaniu). Na drugim miejscu znalazł się Samsung Gear z udziałem 2%.
22% respondentów zgłaszało plany zakupu Apple Watcha w ciągu następnych 6 miesięcy.
Tak wysoka popularności i jednocześnie miażdżąca przewaga Apple nad konkurencją wśród amerykańskich nastolatków wróżą dobrą przyszłość firmie z Cupertino.