Aż 83% amerykańskich nastolatków posiada iPhone’a, a jeszcze więcej deklaruje, że będzie to ich następny smartfon. Nokaut!

Łukasz Bernaczyk   10 kwietnia 2019

Wyniki badań nastoletnich posiadaczy smartfonów w USA nie pozostawiają złudzeń: Apple nie bierze jeńców i zgarnia 83% udziałów w tym rynku. Wśród młodzieży posiadającej smatwatche również Apple Watch deklasuje inne smart-zegarki.

berrolia

iPhone w USA

Badania zostały przeprowadzone przez analityków banku inwestycyjnego Piper Jaffray. Wśród 8000 respondentów w wieku do lat 20 (średni wiek uczestnika badań wynosił 16,3 lat) aż 83% posiadało iPhone’a, a 86 zadeklarowało, że ich następnym telefonem z pewnością będzie smartfon z Cupertino. Tylko 9% planuje natomiast wejść w posiadanie telefonu z Androidem.

Tak wyraźne zwycięstwo Apple to kolejny rekord w badaniach nad rynkiem smartfonów wśród amerykańskich nastolatków i jednocześnie wzrost o jeden punkt procentowy w porównaniu do wyników z jesieni 2018.

Procentowy udział właścicieli iPhone’ów wśród młodzieży w USA rośnie niezmiennie od momentu przeprowadzenia pierwszego badania tego typu w 2015 r. Wtedy Apple mogło się poszczycić wynikiem 66%.

Apple Watch w USA

Jeżeli chodzi o smatwatche, wśród amerykańskich nastolatków 27% posiada inteligentny zegarek, z czego 20% ma na ręce Apple Watcha (wzrost z 16% w poprzednim badaniu). Na drugim miejscu znalazł się Samsung Gear z udziałem 2%.

22% respondentów zgłaszało plany zakupu Apple Watcha w ciągu następnych 6 miesięcy.

Podsumowanie

Tak wysoka popularności i jednocześnie miażdżąca przewaga Apple nad konkurencją wśród amerykańskich nastolatków wróżą dobrą przyszłość firmie z Cupertino.

  • Po pierwsze dlatego, że po wkroczeniu w dorosłość większość z obecnych nastolatków pozostanie przy dobrze już znanym systemie iOS oraz iPhonie, co gwarantuje Apple popyt na ich smartfony jeszcze przez długie lata.
  • Po drugie, uzyskany udział na poziomie 83% wśród młodzieży w USA będzie napędzać sprzedaż usług Apple, takich jak Apple Music, Apple TV+, Apple News, Apple Arcade czy iCloud.
  • Po trzecie, duża popularność iPhone’a zwiększy też sprzedaż pozostałych urządzeń należących do „ekosystemu” Apple, takich jak słuchawki AirPods, zegarki Apple Watch czy komputery Mac.

Odkrywaj codziennie nowe promocje na iSpot.pl

Źródło

Łukasz Bernaczyk

Swoją przygodę z Apple zaczął w 1992 r. od Macintosha Classic. Od tego czasu wierny użytkownik i fan marki z Cupertino. Z wykształcenia mgr inż. informatyki w inżynierii, pracuje również jako Dyrektor ds. Rozwoju w jednej z podpoznańskich firm. Gadżeciarz, miłośnik amerykańskiej koszykówki, szachów i podróży. W wolnych chwilach eksperymentuje z elektroniką i własnoręcznie robionym smart home.

Podłącz się do nas na Twitterze lub Facebooku, żeby nie przegapić żadnych informacji ze świata Apple.

Poprzedni post:

Następny post: