Aż 83% amerykańskich nastolatków posiada iPhone’a, a jeszcze więcej deklaruje, że będzie to ich następny smartfon. Nokaut!

Łukasz Bernaczyk   10 kwietnia 2019

Wyniki badań nastoletnich posiadaczy smartfonów w USA nie pozostawiają złudzeń: Apple nie bierze jeńców i zgarnia 83% udziałów w tym rynku. Wśród młodzieży posiadającej smatwatche również Apple Watch deklasuje inne smart-zegarki.

berrolia

iPhone w USA

Badania zostały przeprowadzone przez analityków banku inwestycyjnego Piper Jaffray. Wśród 8000 respondentów w wieku do lat 20 (średni wiek uczestnika badań wynosił 16,3 lat) aż 83% posiadało iPhone’a, a 86 zadeklarowało, że ich następnym telefonem z pewnością będzie smartfon z Cupertino. Tylko 9% planuje natomiast wejść w posiadanie telefonu z Androidem.

Tak wyraźne zwycięstwo Apple to kolejny rekord w badaniach nad rynkiem smartfonów wśród amerykańskich nastolatków i jednocześnie wzrost o jeden punkt procentowy w porównaniu do wyników z jesieni 2018.

Procentowy udział właścicieli iPhone’ów wśród młodzieży w USA rośnie niezmiennie od momentu przeprowadzenia pierwszego badania tego typu w 2015 r. Wtedy Apple mogło się poszczycić wynikiem 66%.

Apple Watch w USA

Jeżeli chodzi o smatwatche, wśród amerykańskich nastolatków 27% posiada inteligentny zegarek, z czego 20% ma na ręce Apple Watcha (wzrost z 16% w poprzednim badaniu). Na drugim miejscu znalazł się Samsung Gear z udziałem 2%.

22% respondentów zgłaszało plany zakupu Apple Watcha w ciągu następnych 6 miesięcy.

Podsumowanie

Tak wysoka popularności i jednocześnie miażdżąca przewaga Apple nad konkurencją wśród amerykańskich nastolatków wróżą dobrą przyszłość firmie z Cupertino.

  • Po pierwsze dlatego, że po wkroczeniu w dorosłość większość z obecnych nastolatków pozostanie przy dobrze już znanym systemie iOS oraz iPhonie, co gwarantuje Apple popyt na ich smartfony jeszcze przez długie lata.
  • Po drugie, uzyskany udział na poziomie 83% wśród młodzieży w USA będzie napędzać sprzedaż usług Apple, takich jak Apple Music, Apple TV+, Apple News, Apple Arcade czy iCloud.
  • Po trzecie, duża popularność iPhone’a zwiększy też sprzedaż pozostałych urządzeń należących do „ekosystemu” Apple, takich jak słuchawki AirPods, zegarki Apple Watch czy komputery Mac.

Przełomowe urządzenia inteligentnego domu Legrand i Netatmo z HomeKit.

Posłuchaj najnowszego odcinka ThinkApple Podcast:

Czego spodziewać się po WWDC 2019? Dowiesz się z ThinkApple Podcast!

Źródło

Łukasz Bernaczyk

Swoją przygodę z Apple zaczął w 1992 r. od Macintosha Classic. Od tego czasu wierny użytkownik i fan marki z Cupertino. Gadżeciarz, miłośnik amerykańskiej koszykówki, szachów i podróży. W wolnych chwilach eksperymentuje z elektroniką, niejednokrotnie z sukcesami.

Podłącz się do nas na Twitterze lub Facebooku, żeby nie przegapić żadnych informacji ze świata Apple.

Poprzedni post:

Następny post: