Wiemy, że w ostatnich latach Apple zdominowało rynek smartfonów premium, czyli jedyny, na którym działa (firma z Cupertino nie sprzedaje telefonów ze średniej czy niższej półki cenowej). Najnowszy raport Counterpoint pokazuje, że w 2018 r. iPhone’y utrzymały dominację, a na rynku ultra-premium dalej praktycznie nie mają konkurencji.
iPhone na rynku premium
Z badań Counterpoint wynika, że Apple nadal kontroluje ponad połowę rynku smartfonów premium (czyli takich, które kosztują 400 dolarów lub więcej) – dokładnie 51% (aczkolwiek w porównaniu z 2017 r. odnotowało spadek z 58%).
Na drugim miejscu jest Samsung (23% udziału w rynku), a na trzecim Huawei (10%). Największy wzrost w tym segmencie zanotowało OPPO (+5%), przede wszystkim dzięki wysokiej sprzedaży na rynku chińskim.
Dla Apple najważniejszy jest jednak rynek smartfonów, który Counterpoint określa jako „ultra-premium”, czyli telefonów kosztujących 800 dol. lub więcej, bo tyle właśnie kosztują flagowce firmy z Cupertino (tylko jeden z najnowszych iPhone’ów, model XR, i tylko w podstawowej wersji 64 GB kosztuje mniej niż 800 dol.).
Rynek smartfonów ultra-premium
W raporcie Counterpoint czytamy, że Apple jest niekwestionowanym liderem rynku ultra-premium – kontroluje go w „ponad 80%”. Czyli praktycznie nie ma konkurencji.
Co ciekawe, segment $800+ był w 2018 r. najszybciej rosnącym segmentem wewnątrz rynku telefonów premium. Wskazuje to na to, że konsumenci na całym świecie coraz chętniej sięgają po najdroższe smartfony i zadaje kłam tezie, że producenci drogich telefonów (czyli przede wszystkim Apple) są zagrożeni przez konkurencję ze strony tanich smartfonów z Androidem.