Do niedawna wydawało się, że Apple nie jest za bardzo po drodze z nieautoryzowanymi punktami serwisowymi. Można było odnieść wrażenie, że firma z Cupertino wręcz walczyła z tego rodzaju instytucjami. Teraz sytuacja odwróciła się o 180 stopni – Apple uruchomiło program wsparcia dla niezależnych punktów napraw swojego sprzętu.
Wsparcie dla niezależnych punktów serwisowych sprzętu Apple, świadczących naprawy pogwarancyjne działa na razie wyłącznie na terenie Stanów Zjednoczonych, jednak z czasem ma objąć też inne państwa.
Program polega na wyposażeniu niezależnych serwisów zarówno w oryginalne części zamienne, jak i w odpowiednie narzędzia, sprzęt, instrukcje oraz oprogramowanie diagnostyczne.
Dotychczas wszystkie powyższe zasoby były zarezerwowane wyłącznie dla autoryzowanych serwisów Apple.
Co najważniejsze, przystąpienie do omawianego programu jest darmowe, jednak dany punkt napraw musi spełnić kilka wymogów:
Zobacz też: Wszystkie aktualne programy naprawcze dla Twojego MacBooka (Pro/Air/12”)