Nowy raport Bloomberga wskazuje na to, że Apple w tym roku najprawdopodobniej podwoi ilość sprzedanych AirPodsów w stosunku do roku ubiegłego. Przewidywany wynik to 60 milionów sprzedanych par AirPodsów i AirPodsów Pro.
Tegoroczna sprzedaż słuchawek AirPods przekroczyła już wszelkie oczekiwania. Dwukrotnie wyższy wynik niż w roku ubiegłym i 60 milionów par sprzedanych w 2019 roku to zasługa dwóch nowych modeli słuchawek, które Apple wprowadziło do sprzedaży w tym roku.
W marcu zobaczyliśmy drugą generację AirPods, wyposażoną w czip H1, z obsługą Siri oraz bezprzewodowo ładowanym etui. Model ten po dziś dzień sprzedaje się świetnie.
Z kolei w październiku Apple wprowadziło do sprzedaży AirPods Pro, które są słuchawkami dokanałowymi, posiadają nieco inny wygląd oraz zostały wyposażone w funkcje aktywnej redukcji hałasu (ANC).
Według raportu, model ten okazał się strzałem w dziesiątkę, a zapotrzebowanie na AirPodsy Pro rośnie do tego stopnia, że termin realizacji zamówienia na stronie Apple cały czas rośnie – obecnie wynosi już 4 tygodnie. Jeśli więc zamówimy słuchawki na początku grudnia, bedą dostarczone dopiero w przyszłym roku.
Produkcja AirPodsów jest na tyle duża i dochodowa, że – jak podaje Bloomberg – wielu dostawców walczy, by zostać producentem słuchawek dla Apple. Część z nich nie jest w stanie sprostać tak dużemu zapotrzebowaniu.
Jak wynika z innego raport, sporządzonego przez Counterpoint Research, cały rynek słuchawek całkowicie bezprzewodowych ma się bardzo dobrze i rośnie w szybkim tempie.
W trzecim kwartale 2019 r. sprzedano globalnie 33 miliony par takich słuchawek o wartości 4,1 miliarda dolarów. To wzrost aż o 22% w stosunku do drugiego kwartału.
Sprzedaż słuchawek bezprzewodowych w 3 kwartale 2019 roku
Liderem rynku jest oczywiście Apple zgarniając 45% całej sprzedaży (nie licząc słuchawek Beats, które jako osobna marka zajmują 5 miejsce na rynku).
Dla porównania, drugie w zestawieniu Xiaomi osiągnęło wynik 9%, a trzeci Samsung uzyskał 6%.