AirPodsy sprzedają się jak świeże bułeczki, Apple dominuje kolejny rynek – raport

Łukasz Bernaczyk   25 listopada 2019

Nowy raport Bloomberga wskazuje na to, że Apple w tym roku najprawdopodobniej podwoi ilość sprzedanych AirPodsów w stosunku do roku ubiegłego. Przewidywany wynik to 60 milionów sprzedanych par AirPodsów i AirPodsów Pro.

AirPodsy niczym świeże bułki

Tegoroczna sprzedaż słuchawek AirPods przekroczyła już wszelkie oczekiwania. Dwukrotnie wyższy wynik niż w roku ubiegłym i 60 milionów par sprzedanych w 2019 roku to zasługa dwóch nowych modeli słuchawek, które Apple wprowadziło do sprzedaży w tym roku.

W marcu zobaczyliśmy drugą generację AirPods, wyposażoną w czip H1, z obsługą Siri oraz bezprzewodowo ładowanym etui. Model ten po dziś dzień sprzedaje się świetnie.

Z kolei w październiku Apple wprowadziło do sprzedaży AirPods Pro, które są słuchawkami dokanałowymi, posiadają nieco inny wygląd oraz zostały wyposażone w funkcje aktywnej redukcji hałasu (ANC).

Według raportu, model ten okazał się strzałem w dziesiątkę, a zapotrzebowanie na AirPodsy Pro rośnie do tego stopnia, że termin realizacji zamówienia na stronie Apple cały czas rośnie – obecnie wynosi już 4 tygodnie. Jeśli więc zamówimy słuchawki na początku grudnia, bedą dostarczone dopiero w przyszłym roku.

Produkcja AirPodsów jest na tyle duża i dochodowa, że – jak podaje Bloomberg – wielu dostawców walczy, by zostać producentem słuchawek dla Apple. Część z nich nie jest w stanie sprostać tak dużemu zapotrzebowaniu.

Cały rynek słuchawek bezprzewodowych również w górę; dominacja Apple

Jak wynika z innego raport, sporządzonego przez Counterpoint Research, cały rynek słuchawek całkowicie bezprzewodowych ma się bardzo dobrze i rośnie w szybkim tempie.

W trzecim kwartale 2019 r. sprzedano globalnie 33 miliony par takich słuchawek o wartości 4,1 miliarda dolarów. To wzrost aż o 22% w stosunku do drugiego kwartału.

Sprzedaż słuchawek bezprzewodowych w 3 kwartale 2019 roku

Liderem rynku jest oczywiście Apple zgarniając 45% całej sprzedaży (nie licząc słuchawek Beats, które jako osobna marka zajmują 5 miejsce na rynku).

Dla porównania, drugie w zestawieniu Xiaomi osiągnęło wynik 9%, a trzeci Samsung uzyskał 6%.

Codziennie nowy HOT DEAL na Apple!

Łukasz Bernaczyk

Swoją przygodę z Apple zaczął w 1992 r. od Macintosha Classic. Od tego czasu wierny użytkownik i fan marki z Cupertino. Z wykształcenia mgr inż. informatyki w inżynierii, pracuje również jako Dyrektor ds. Rozwoju w jednej z podpoznańskich firm. Gadżeciarz, miłośnik amerykańskiej koszykówki, szachów i podróży. W wolnych chwilach eksperymentuje z elektroniką i własnoręcznie robionym smart home.

Podłącz się do nas na Twitterze lub Facebooku, żeby nie przegapić żadnych informacji ze świata Apple.

Poprzedni post:

Następny post: