We wrześniu Orange uruchomiła w swojej sieci kodek EVS, który zapewnia wysoką jakość dźwięku (HD+) podczas rozmowy. Teraz do listy telefonów, które obsługują EVS w Orange dołączyły najnowsze flagowce Apple, czyli iPhone 11, 11 Pro i 11 Pro Max.
Kodek EVS (Enhanced Voice Services), nazywany też HD+, przekazuje zarówno bardzo wysokie, jak i bardzo niskie dźwięki, koryguje szumy i zakłócenia w dużo większym stopniu, niż ma to miejsce w przypadku wcześniejszych technologii. Rezultatem jest bardzo wysoka jakość dźwięku podczas rozmowy. Orange zapewnia, że EVS to obecnie najlepszy kodek wspierany przez sieci komórkowe.
Żeby móc rozmawiać w jakości HD+, nasz smartfon musi korzystać z VoLTE lub WiFi Calling (są dostępne w Orange). Oba biorące udział w rozmowie smartfony muszą wspierać EVS.
Oprócz trzech najnowszych iPhone’ów – 11, 11 Pro i 11 Pro Max, na liście smartfonów obsługujących EVS w Orange są również:
(w przypadku telefonów Sony Xperia – tylko egzemplarze kupione w Orange Polska)
Zobacz też: WiFi Calling działa już na iPhonie w Orange i Play. W Orange możemy już też korzystać z VoLTE (szczegóły)