Apple świetnie radzi sobie nawet w pandemii – ogłasza bardzo dobre wyniki finansowe za pierwszy kwartał 2020

Tomek Czech   1 maja 2020

Apple ogłosiło wyniki finansowe za pierwszy kalendarzowy (i drugi fiskalny) kwartał 2020 r. Przychody firmy wyniosły 58,3 miliarda dolarów, co oznacza wzrost o pół procenta w porównaniu do tego samego okresu poprzedniego roku. To świetny wynik biorąc pod uwagę, że przez dużą część omawianego kwartału mieliśmy do czynienia z pandemią koronawirusa i początkami zapaści gospodarczej na wielu rynkach. Nikogo nie zdziwiłby zatem spadek przychodów, nawet znaczny.

berrolia

Wynika finansowe Apple – 2Q 2020

Ze słów Tim Cooka wypowiedzianych podczas telekonferencji z inwestorami wynika, że Apple zanotowało bardzo dobry styczeń i tuż przed nadejściem pandemii spodziewało się rekordowego kwartału. Koronawirus pokrzyżował te plany, jednak nie na tyle, żeby mimo wszystko nie udało się wygenerować odrobinę większych przychodów, niż rok temu, kiedy z żadną pandemią nie mieliśmy do czynienia.

Z ten dobry wynik odpowiada przede wszystkim sprzedaż usług (rekord wszech czasów) i urządzeń ubieralnych (rekord kwartału). Gorzej niż przed rokiem sprzedawały się za to iPhone’y, iPady i Maki.

Przychody ze sprzedaży produktów w pierwszym kwartale 2020 r. z podziałem na kategorie:

  • iPhone: 28,96 mld dol. (-6,7%);
  • Mac: 5,35 mld dol. (-2,9%);
  • iPad: 4,36 mld dol. (-10,3%);
  • urządzenia ubieralne i akcesoria: 6,28 mld dol. (+22,5%);
  • usługi: 13,34 mld dol. (+16,6%).

Apple na czysto zarobiło w tym okresie 11,2 mld dolarów.

Tim Cook podkreślił, że firma przekazała już szpitalom na całym świecie “dziesiątki milionów” masek ochronnych i przyłbic, a także “miliony” dolarów gotówki organizacjom pomocowym, jak Global Citizen czy America’s Food Fund.

Sprzedaż iPhone’ów w minionym kwartale odpowiadała za 50% przychodów firmy. Tak wygląda obecnie struktura przychodów Apple:

Sprzedaż w poszczególnych regionach geograficznych:

 

Tim Cook zapowiedział też premiery “wiele ekscytujących produktów” tej jesieni. Zobacz, jakie sprzęty możemy zobaczyć jeszcze w tym roku.

Szkło hartowane do iPhone’a BananShield - twardość na poziomie szkieł Gorilla Glass💪

Źródło

Tomek Czech

Założyciel i redaktor naczelny ThinkApple. Dziennikarz (dyplomowany!) i fotograf (kiedyś…). Współtworzył Biuletyn Fotograficzny, publikował m.in. w Gazecie Wyborczej, Polityce, Pozytywie. Kawałek serca zostawił w Barcelonie, a zdrowia w niemieckiej fabryce samochodów ciężarowych.

Podłącz się do nas na Twitterze lub Facebooku, żeby nie przegapić żadnych informacji ze świata Apple.

Poprzedni post:

Następny post: