Apple ogłosiło wyniki finansowe za drugi kalendarzowy (i trzeci fiskalny) kwartał 2020 r. Przychody firmy wyniosły 59,7 miliarda dolarów, co oznacza wzrost o 11% w porównaniu do tego samego okresu poprzedniego roku. Firma sprzedała nieco więcej iPhone’ów niż przed rokiem, ale prawdziwymi hitami sprzedażowymi były Maki i iPady.
Mimo wielu ograniczeń związanych z pandemią, Apple odnotowało kolejny świetny kwartał – wszystkie produkty i usługi sprzedawały się jeszcze lepiej niż przed rokiem i to we wszystkich regionach geograficznych.
Największy wzrost przychodów firma z Cupertino zanotowało w przypadku iPadów i Maków. Zapewne z dwóch głównych powodów – zapotrzebowania na te produkty przy przejściu milionów ludzi na całym świecie na pracę zdalną (home office), a także faktu, że właśnie w poprzednim kwartale Apple wprowadziło na rynek nowe modele tych produktów (nowy MacBook Air 2020, nowy MacBook Pro 13”, nowe iPady Pro 11” i 12,9”).
Przychody ze sprzedaży produktów w drugim kwartale 2020 r. z podziałem na kategorie:
Apple na czysto zarobiło w tym okresie 11,25 mld dolarów.
Struktura przychodów Apple w 2Q 2020:
Sprzedaż w poszczególnych regionach geograficznych:
W reakcji na kolejne bardzo dobre wyniki finansowe akcje firmy z Cupertino odnotowały 5-procentowy wzrost na nowojorskiej giełdzie.