Kłopoty z dostępnością podzespołów, wstrzymane prace w chińskich fabrykach ze względu na COVID-19, wysoka inflacja na wielu rynkach. Jak ucierpiała na tym sprzedaż produktów Apple? W ogóle. Firma z Cupertino ogłosiła wczoraj kolejne rekordowe wyniki finansowe, tym razem za pierwszy kwartał 2021 r. (dla Apple jest to drugi fiskalny kwartał 2021).
Przychód firmy za pierwsze trzy miesiące 2021 r. wyniósł 97,3 mld dolarów (9% więcej niż w tym samym okresie poprzedniego roku), co jest historycznym rekordem tego kwartału.
Zysk firmy wyniósł 25 mld dolarów.
W pierwszym kwartale roku fenomenalnie sprzedawały się usługi (rekord wszech czasów), a także Maki, iPhone’y, urządzenia ubieralne i akcesoria inteligentnego domu (rekord pierwszego kwartału).
Szczególną uwagę trzeba zwrócić na bardzo wysoką sprzedaż Maców – wzrost o 14% w porównaniu z zeszłym rokiem i przekroczenie bariery 10 mld dol. przychodu, co wcześniej zdarzało się jedynie raz – w poprzednim kwartale, który jednak był kwartałem „świątecznym”, czyli tym okresem roku, kiedy Apple tradycyjnie sprzedaje najwięcej swoich produktów.
Przychody we wszystkich kategoriach:
Udział poszczególnych kategorii produktowych w przychodach Apple:
Przychody ze sprzedaży Maców w ostatnich czterech latach:
Marża firmy w ubiegłym kwartale wyniosła 43,7%.