Przed rokiem Apple uruchomiło w Polsce swój program samodzielnej naprawy iPhone’ów i Maców – Self Service Repair. Wczoraj udostępniło go dla kolejnych swoich sprzętów – iPhone’ów 15 i Maców z chipem M2. Uruchomiło też nowe narzędzie diagnostyczne.
Program samodzielnej naprawy iPhone’ów i Maców
Program Self Service Repair pozwala na wypożyczenie lub zakup oryginalnych komponentów iPhone’a czy Maca oraz narzędzi potrzebnych do samodzielnej naprawy najczęstszych usterek lub wymiany baterii w tych urządzeniach.
W ofercie sklepu Self Service Repair Store jest kilkaset różnych części i narzędzi oraz instrukcje naprawy. Klienci “znający się na naprawie urządzeń elektronicznych” mogą sami reperować swoje urządzenia i korzystać z tych samych instrukcji, części i narzędzi, których używają specjaliści w sklepach Apple Store i autoryzowanych serwisach Apple.
Wczoraj Apple ogłosiło dodanie do programu wszystkich czterech modeli iPhone’a 15 i wiele modeli Maca z czipem M2, w tym dla 14- i 16‑calowego MacBooka Pro, 15‑calowego MacBooka Air, Maca mini, Maca Pro i Maca Studio.
W Stanach Zjednoczonych firma z Cupertino udostępniła też nowe narzędzie – Diagnostics, opracowane specjalnie na potrzeby programu Self Service Repair. Jest ono przeznaczone dla użytkowników posiadających wiedzę i doświadczenie w zakresie naprawy urządzeń Apple.
Podczas sesji Apple Diagnostics klienci mają takie same możliwości, co Autoryzowane Serwisy Apple czy niezależni dostawcy usług naprawczych – mogą przetestować urządzenia pod kątem optymalnej pracy poszczególnych części, a także zidentyfikować komponenty wymagające ewentualnej naprawy.
W przyszłym roku narzędzie Diagnostics pojawi się także na rynku europejskim.
Apple przypomina, że w przypadku użytkowników bez doświadczenia w naprawie urządzeń elektronicznych najbezpieczniejszym i najpewniejszym sposobem naprawy jest skorzystanie z profesjonalnego serwisu autoryzowanego przez Apple, w którym naprawy wykonują certyfikowani technicy przy użyciu oryginalnych części Apple.
W ciągu ostatnich trzech lat firma Apple niemal podwoiła liczbę punktów serwisowych z dostępem do oryginalnych części, narzędzi i szkoleń Apple. Jest wśród nich ponad 4500 niezależnych dostawców usług naprawczych. Globalna sieć licząca ponad 5000 Autoryzowanych Serwisów Apple skupia ponad 100 000 aktywnych techników.