iOS 7: wszystko, co musisz wiedzieć o iTunes Radio

Tomek Czech   18 września 2013

itunes-radio-ios-7

Razem z dzisiejszą premierą iOS 7 oficjalnie wystartował serwis muzyczno-radiowy od Apple – iTunes Radio. Konkurent Spotify i Pandory ma pozwalać na odkrywanie nowej muzyki poprzez oferowanie nam spersonalizowanych stacji radiowych inspirowanych wcześniej odsłuchiwaną muzyką. Oto wszystko, co powinniście wiedzieć o nowym serwisie.

iTunes Radio działa na zasadach podobnych do cieszącego się ogromną popularnością amerykańskiego serwisu Pandora – na podstawie naszych upodobań muzycznych (które możemy wskaząć w ustawieniach aplikacji, i o których aplikacja dowiaduje się analizując to, czego słuchamy w aplikacji Muzyka) iTunes Radio tworzy i oferuje nam stacje radiowe. Znacząco różni się za to do bardziej znanych nam Spotify, Deezera czy WiMPa, których działanie nie opiera się na stacjach radiowych, i w których mamy całkowity wpływ na to, czego słuchamy.

itunes-radio-ios-7-iphone

iTunes Radio oferuje trzy rodzaje stacji radiowych:

  • spersonalizowane – stworzone w oparciu o rodzaj muzyki, jakiej słuchamy
  • tematyczne – skupione wokół konkretnego gatunku muzycznego
  • specjalne stacje tworzone i polecane przez Apple

Serwis ma nieustannie zmieniać się w zależności od tego, jakiej muzyki słuchamy. Im więcej z niego korzystamy (i im więcej muzyki kupujemy w iTunes), tym więcej iTunes Radio wie o naszych upodobaniach muzycznych i tym lepiej jest w stanie spersonalizować nasze stacje.

itunes-radio_ipad-iphone

Poprzez iTunes Radio mamy dostęp do ponad 200 internetowych stacji radiowych oraz do całego katalogu muzyki iTunes Store, czyli do blisko 30 milionów utworów.

W iTunes Radio mamy też możliwość kupienia aktualnie słuchanego kawałka, lub któregokolwiek z utworów słuchanego wcześniej, za pomocą jednego tapnięcia. Wybrany utwór ląduje bezpośrednio w naszej bibliotece w iTunes.

Mamy też możliwość udostępniania znajomym wybranych stacji poprzez AirDrop, email, SMS, Twittera i Facebooka. Co ciekawe, jeśli zmodyfikujemy którąś z udostępnionych wcześniej stacji, zmieni się ona także na urządzeniach naszych znajomych.

itunes-radio_udostepnianie

Serwis jest darmowy i wspierany reklamami dźwiękowymi. Użytkownicy iTunes Match będą mogli korzystać z iTunes Radio bez reklam. Roczna subskrypcja iTunes Match kosztuje 25 dolarów, czyli taka będzie cena iTunes Radio wolnego od reklam.

iTunes Radio działa wewnątrz aplikacji Muzyka, z zakładce Radio.  Jest zintegrowane z Siri.

iTunes Radio na innych urządzeniach

Z iTunes Radio można korzystać na wszystkich urządzeniach iOS (na których będzie działał iOS 7), jak i na Maku, Apple TV, a nawet na komputerze z Windowsem (czyli na każdym sprzęcie, na którym dostępny jest iTunes). Historia odtwarzania jest przechowywana w iCloud, więc mamy do niej dostęp zawsze i z każdego urządzenia. Możemy nawet zacząć słuchać utwór na jednym urządzeniu, przerwać i dokończyć słuchanie na innym.

itunes-radio-all-devices

iTunes Radio w Polsce

Teoretycznie serwis dostępny ma być na razie jedynie w Stanach Zjednoczonych. Okazuje się jednak, że działa też poza USA, także w Polsce.

Żeby uzyskać dostęp do iTunes Radio poza USA, wystarczy zalogować się do amerykańskiego konta iTunes (łatwe do założenia z każdego miejsca na świecie). Po zrestartowaniu iTunesa, znajdziemy w nim w pełni funkcjonalne iTunes Radio. Oto jak działa na moim iPadzie 3:

itunes-radio-ipad-3

itunes-radio-ipad

Jeśli potrzebujecie dodatkowych informacji o iTunes Radio, pytajcie w komentarzach.

Podłącz się do ThinkApple na TwitterzeFacebooku lub Google+ żeby nie przegapić żadnych ważnych informacji o iOS 7.

Czytaj też:

Kup Apple pod choinkę

Tomek Czech

Założyciel i redaktor naczelny ThinkApple. Dziennikarz (dyplomowany!) i fotograf (kiedyś…). Współtworzył Biuletyn Fotograficzny, publikował m.in. w Gazecie Wyborczej, Polityce, Pozytywie. Kawałek serca zostawił w Barcelonie, a zdrowia w niemieckiej fabryce samochodów ciężarowych.

Podłącz się do nas na Twitterze lub Facebooku, żeby nie przegapić żadnych informacji ze świata Apple.

Poprzedni post:

Następny post: