Apple zdradziło wczoraj na WWDC wszystkie szczegóły dotyczące długo wyczekiwanego serwisu muzycznego – Apple Music.
Apple Music to przede wszystkim serwis streamingowy z biblioteką składającą się z ponad 30 mln utworów. Według Apple jest to “największa i najbardziej zróżnicowana kolekcja muzyki na naszej planecie”.
W serwisie znajdziemy sekcje z najnowszymi albumami i singlami, ranking najpopularniejszych utworów, teledyski oraz specjalne playlisty dobrane dla nas na podstawie naszych upodobań muzycznych. Playlisty nie będą układane przez komputerowy algorytm, lecz przez zatrudnionych przez Apple ekspertów muzycznych. “Ręczne” tworzenie playlist ma być cechą wyróżniającą Apple Music spośród innych serwisów muzycznych.
Apple Music to także dziesiątki stacji radiowych tworzonych przez “najbardziej utalentowanych” DJów radiowych. Hitem ma być Beats 1 – stworzona przez Apple stacja radiowa, którą prowadzą jednocześnie z Los Angeles, Londynu i Nowego Yorku znani DJe: Zane Lowe, Ebro Darden i Julie Adenuga. Beats 1 bedzie nadawało 24 godziny na dobę do ponad 100 krajów na świecie.
Funkcja Connect umożliwi z kolei bardziej bezpośredni kontakt artystów z fanami. Na swoich stronach w aplikacji artyści będą mogli publikować zdjęcia, wideo, teksty piosenek, a nawet udostępniać swoje najnowsze utwory bezpośrednio ze swoich iPhone’ów. Fani mogą komentować, lajkować i udostępniać posty artystów w sieciach społecznościowych.
Wybrane utwory i albumy będzie można zapisywać na urządzeniu i odsłuchiwać w trybie offline. Muzykę z Apple Music będziemy też mogli synchronizować z Apple Watch.
Dostępność
Apple Music będzie dostępny od 30 czerwca (razem z premierą iOS 8.4) w ponad 100 krajach. Choć Apple nie potwierdziło tego oficjalnie, można się spodziewać, że w tak dużej grupie państw znajdzie się również Polska.
Serwis Apple Music będzie dostępny poprzez odświeżoną aplikację Muzyka na iPhone’ach, iPadach, iPodach touch (kompatybilnych z iOS 8). Na Macach i PCtach będzie dostępny poprzez zaktualizowany iTunes. Jesienią aplikacja pojawi się także na Apple TV oraz Androidzie.
Cena
Miesięczny abonament Apple Music będzie kosztował 4,99 euro. Apple zaoferuje też plan rodzinny (max. 6 osób) za 7,99 dol. Pierwsze trzy miesiące korzystania z serwisu będą bezpłatne.
Nawet nie posiadając subskrypcji będziemy mogli słuchać radia Beats 1, przeglądać strony artystów oraz słuchać wspieranych reklamami stacji radiowych.
Więcej z WWDC 2015:
- OS X 10.11 El Capitan zaprezentowany przez Apple
- Apple ogłasza watchOS 2 i natywne aplikacje dla Apple Watch
- Apple prezentuje iOS 9
- iOS 9: dostępność i kompatybilność
Podłącz się do Think Apple na Facebooku, Twitterze lub Google+ żeby nie przegapić żadnych wiadomości z WWDC 2015.