Z najnowszego raportu Digitimes wynika, że już w tym miesiącu Apple ruszy z testową produkcją Apple TV 5. Masowa produkcja miałaby się rozpocząć już w pierwszym kwartale 2016 r, co oznaczałoby, że rynkowa premiera nowego produktu mogłaby się odbyć jeszcze w pierwszej połowie przyszłego roku.
Zdaniem Digitimes, w Apple TV 5-tej generacji firma z Cupertino zamierza wykorzystać nowy system chłodzenia, który potrzebny będzie po zastosowaniu nowego, szybszego procesora, który ma “radykalnie” zwiększyć wydajność systemu (obecny model używa procesora A8). Digitimes zapowiada też, że w Apple TV 5 zobaczymy zupełnie nowe funkcje, ale nie informuje jakie.
O ile doniesienia podawane przez Digitimes nie zawsze znajdują pokrycie w rzeczywistości, najczęściej jest w nich ziarnko prawdy. Nie jest zresztą żadną niespodzianką to, że Apple pracuje już nad nowym modelem Apple TV. Jeśli informacje Digitimes okażą się prawdziwe, zaskakujące byłoby jedynie tempo pracy nad nową czarną skrzynką z logo Apple i data jej przewidywanej premiery (około pół roku po premierze Apple TV 4).
Nie zapominajmy jednak, że aplikacje, które pojawiły się wraz z Apple TV 4 to dopiero pierwsza część rewolucji, jaką Apple zamierza przeprowadzić na rynku telewizyjnym. Drugim elementem układanki jest prawdopodobnie własny serwis streamingowy, z telewizją na żywo i na życzenie (a może nawet z własnymi produkcjami firmy z Cupertino). Ostatnie plotki wskazywały, że jego premiera odbędzie się w pierwszej połowie 2016 r., więc miałoby sens, gdyby pojawił się on wraz z nowym modelem Apple TV.
Jednak ze względu na to, że wprowadzenie nowego serwisu telewizyjnego już wielokrotnie ulegało opóźnieniu, oraz że Apple nie będzie zapewne chciało rozgniewać klientów, którzy niedawno kupili Apple TV 4-tej generacji, bardziej prawdopodobne wydaje się, że Apple TV 5, wraz z nowym serwisem, zadebiutują jednak jesienią 2016 r.
Więcej o Apple TV:
- Apple TV 4 – pierwsze wrażenia
- Jak włączyć Siri na Apple TV 4 w Polsce
- O tym, jak Apple TV ma w Polsce pod górkę
Podłącz się do ThinkApple na Twitterze, Facebooku lub Google+ żeby nie przegapić żadnych informacji ze świata Apple.