Informacja prasowa | Patronat medialny
W dniach 17-19 lutego 2016 Międzynarodowe Centrum Targowo-Kongresowe EXPO Kraków zatętniło mobilnym sercem. Wszystko to za sprawą atrakcji, które czekały na uczestników 3. Targów Rozwiązań IT, E-Commerce i Urządzeń Mobilnych Mobile-IT oraz Mobile Trends Conference 2016.
ThinkApple było patronem medialnym wydarzenia.
Targi Mobile-IT, szerszy zakres tematyczny, więcej możliwości
Poszerzony zakres Targów Mobile-IT zaowocował dwukrotnie większym zainteresowaniem firm w porównaniu z rokiem ubiegłym. Sami wystawcy nie kryli również zadowolenia z udziału w Targach. – To jedno z najważniejszych wydarzeń dla branży mobilnej w Polsce, na którym pojawia się sama śmietanka. Nawiązaliśmy ciekawe relacje biznesowe z dużymi graczami m.in. z rynku bankowości czy ubezpieczeń. Targi Mobile-IT przyciągają profesjonalistów, ludzi świadomych po co tu przyszli i jak powinna wyglądać dobra aplikacja mobilna. To dla nas szczególnie cenne – mówi Bartłomiej Lewandowski z firmy Mobter.
W tym roku na stoiskach wystawców prezentowane były m.in. gogle do rozszerzonej rzeczywistości, nowoczesne akcesoria ubieralne i medyczne współpracujące ze smartfonami, tablety, najnowsze akcesoria do urządzeń mobilnych oraz rozwiązania e-mail marketingowe. W programie znalazł się również pokaz dronów oraz walki robotów.
Szczególnym zainteresowaniem cieszył się mobilny wehikuł czasu, czyli Pastguide. To jedyna taka aplikacja na polskim rynku, pozwalająca na wizualizację wirtualnej rzeczywistości w realnych lokacjach. Tym samym w przeciągu zaledwie kilkunastu sekund mogliśmy odbyć spacer po renesansowym Krakowie, porównując to, co było wczoraj, z tym, co jest dziś. – Nasza aplikacja wzbudziła ogromne zainteresowanie uczestników Targów oraz mediów. Cieszymy się, że mogliśmy wziąć udział w tym ważnym dla branży wydarzeniu – mówi Camilla Pustułka z firmy Pixel Legend.
Podczas Targów Mobile-IT można było odwiedzić również strefę start-upów, strefę kariery oraz strefę wiedzy z Seminariami Workshops. W tej ostatniej nie zabrakło ciekawych prezentacji oraz spotkań z ekspertami z branży, którzy chętnie dzielili się swoim doświadczeniem.
Duże zainteresowanie ze strony gości Targów utwierdziło organizatorów w przekonaniu o słuszności organizacji tego rodzaju imprezy właśnie w Krakowie. – Jestem pierwszy raz na Targach. Ta branża mocno się rozwija i potrzebuje takiego miejsca spotkań, wymiany doświadczeń, ekspozycji nowinek – Łukasz Szot, zwiedzający z firmy NetRepublic.
Najlepsi prelegenci z Polski i zza granicy w jednym miejscu
Mobile Trends Conference 2016 to jubileuszowa, piąta już edycja największej polskiej konferencji poświęconej branży mobilnej. Najlepsi prelegenci z Polski i zza granicy przyjechali do Krakowa, by podzielić się swoją wiedzą podczas ponad 15 godzin prelekcji. Uczestnicy mieli szansę na poznanie najnowszych trendów mobilnych oraz na nawiązanie cennych kontaktów podczas networkingu w świetnej atmosferze. 18 lutego wręczono również prestiżowe nagrody Mobile Trends Awards 2015.
– Mobile Trends Conference 2016 była dla nas szczególnie ważna, ponieważ organizowaliśmy ją już po raz piąty, po raz kolejny pobijając rekord – w konferencji uczestniczyło ponad 1200 osób z Polski i zza granicy, a podczas gali Mobile Trends Awards 2015 nagrodziliśmy innowacyjne projekty, które są dowodem na to, że polska branża mobilna jest na naprawdę wysokim poziomie i inne kraje mogą się od nas uczyć – mówi Robert Rachwał pomysłodawca i główny organizator Mobile Trends Conference & Awards. – Dzięki pozytywnemu feedbackowi od naszych uczestników wiemy, że trud włożony w to, by konferencja z roku na rok była coraz lepsza, ma sens i przynosi widoczne efekty.
Pierwszy dzień konferencji to Business Day, poświęcony zagadnieniom takim jak praktyczne zastosowanie technologii mobilnych oraz marketingu mobilnego w biznesie. Dzięki temu uczestnicy mogli zyskać wiedzę, która pomoże im świadomie i rozsądnie wybierać rozwiązania i projekty najlepsze dla ich firm.
W czwartek, 18 lutego, po raz drugi w ramach Mobile Trends Conference odbył się Inspiration Day, który przyniósł ze sobą dawkę inspiracji, wiedzy i motywacji. Na scenie MTC2016 wystąpili znakomici prelegenci z całej Polski, a wśród nich takie osoby jak Maciej Budzich – autor bloga mediafun.pl, Adam Kornacki – dziennikarz TVN Turbo, Michał Kracik – projektant hełmu do amerykańskiego skafandra kosmicznego, Marcin Piątkowski – twórca JIVR Bike czy Barbara Ostrowska, doktor z zakresu druku 3D w zastosowaniach medycznych.
Tego samego wieczoru odbyła się uroczysta gala Mobile Trends Awards 2015, podczas której wręczono cenione w branży nagrody dla najlepszych rozwiązań mobilnych minionego roku. Pełna lista zwycięzców i nominowanych dostępna jest pod tym adresem. Po gali laureaci i zaproszeni goście spędzili wieczór bawiąc się i rozmawiając w ramach networking party.
Ostatni dzień konferencji upłynął pod hasłem Development Day, gdzie uczestnicy dzięki obecności zarówno polskich, jak i zagranicznych prelegentów, mogli poszerzać swoją wiedzę z zakresu aspektów technicznych tworzenia stron i aplikacji mobilnych na różne platformy i systemy.
Sponsorami obu wydarzeń zostali PKO Bank Polski – główny sponsor, Western Digital, Nespresso, mobee dick oraz SMSAPI. Partnerem strategicznym było Województwo Małopolskie. Patronat merytoryczny sprawował Związek Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska. Wydarzenia zostały objęte patronatem honorowym Prezydenta Miasta Krakowa Jacka Majchrowskiego oraz Marszałka Województwa Małopolskiego Jacka Krupy. Patronat honorowy nad Mobile Trends Awards sprawowało Ministerstwo Rozwoju oraz Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości. Wśród partnerów znaleźli się m.in. Microsoft, Coca Cola, Uber oraz praca.pl. Patronat medialny nad wydarzeniami objęło ponad 30 serwisów (między innymi Wirtualna Polska, money.pl, Interia, Gazeta.pl, RP.pl, praca.pl, Firmer czy radio Eska – pełna lista patronów oraz partnerów znajduje się na oficjalnej stronie www.2016.mobiletrends.pl).
Organizatorami wydarzeń są ClickMaster Polska oraz Targi w Krakowie Sp. z o.o.
Fotorelacje znajdują się pod tymi linkami: