Do śniadania lub do pierwszej kawy… „Wczoraj w świecie Apple” to nasza nowa rubryka, w której każdego poranka znajdziesz krótkie podsumowanie najważniejszych informacji dotyczących Apple z dnia poprzedniego. W telegraficznym skrócie przypomnimy to, o czym napisaliśmy sami, ale przede wszystkim wspomnimy o wszystkim innych informacjach, którym nie poświęciliśmy osobnego artykułu.
Miłego dnia!
Wczoraj w świecie Apple:
- możemy już sami – bez kontaktu z serwisem – sprawdzić, czy nasz iPhone 6s, który wyłącza się bez przyczyny (zwłaszcza na chłodzie), kwalifikuje się do programu bezpłatnej wymiany baterii – Apple udostępniło w tym celu specjalne narzędzie [czytaj więcej – ThinkApple];
- Apple nie ustaje w wysiłkach ulepszania swoich map, żeby móc konkurować z Google Maps – firma z Cupertino będzie używała dronów, żeby na bieżąco odświeżać informacje drogowe, zamierza też usprawnić nawigację i dostarczać bardziej szczegółowe dane o wnętrzach budynków, jak lotniska, dworce czy muzea [czytaj więcej – Bloomberg];
- dwa nowe patenty przyznane Apple wskazują, że firma może rozważać stworzenie okrągłego Apple Watcha (lub innego urządzenia wyposażonego w okrągły wyświetlacz) [czytaj więcej – ThinkApple];
- zgodnie z przewidywaniami, Apple Pay wystartowało w Hiszpanii, która stała się 13 krajem, w którym można płacić z wykorzystaniem systemu płatności mobilnych od Apple. Kiedy usługa pojawi się w Polsce? Być może całkiem niedługo [czytaj więcej – MacRumors];
- Fitbit czuje na plecach oddech Apple Watcha. Żeby móc lepiej konkurować z applowskim zegarkiem, popularny producent opasek fitnesowych prawdopodobnie kupi Pebble. Pozwoliłoby mu to zaoferować kolejne, poza-fitnessowe funkcje w swoich urządzeniach. Rynek smartwatchy może stać się jeszcze ciekawszy [czytaj więcej – The Information];
- Tiny Wings – gra, która kilka lat temu była hitem App Store i została pobrana na miliony iPhone’ów i iPadów, w końcu tafiła na duży ekran: jej autorzy udostępnili wczoraj długo wyczekiwaną wersję na Apple TV 4. Tiny Wings TV kosztuje 2,99 EUR i pozwala na jednoczesną rozgrywkę dwóm graczom. Zaktualizowana została też wersja na iOS, w której pojawiły się nowe poziomy [czytaj więcej – iTunes]
Posłuchaj najnowszego odcinka ThinkApple Podcast: